המחאה בירושלים: העובדים מהדרום מול בית ראש הממשלה

בעקבות גל הפיטורין הצפוי בכמה מחברות הגדולות הפועלות באיזור הדרום, הפגינו אלפי עובדים מול ביתו של נתניהו וקראו להסב אליהם את תשומת הלב – במקום להתמקד באיראן

הפגנת העובדים, מול בית ראש הממשלה, היום    צילום: דוברות ההסתדרות
הפגנת העובדים, מול בית ראש הממשלה, היום צילום: דוברות ההסתדרות

אלפים מעובדי מפעל 'כיל' ועובדים נוספים ממפעלים בדרום, הפגינו היום מול ביתו של ראש-הממשלה בנימין נתניהו, במחאה על פיטוריהם המתוכננים של מאות מעובדי חברת הענק, שממנה מתפרנסים 5,000 ישראלים בדרום הארץ – והיא נחשבת למעסיק הגדול ביותר בנגב.

העובדים נשאו שלטים שבהם נכתב "ביבי, האבטלה בנגב היא האיום האמיתי", ו"נמות מרעב לפני איראן".

ההפגנה בירושלים הגיעה לאחר שורה של הפגנות שהתקיימו בימים האחרונים בערים ערד, דימונה ובאר שבע שבדרום הארץ.

לפני ימים אחדים העלה מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר הצעה שמכתבי הפיטורין יידחו למספר חודשים, שבהם יתקיים משא ומתן, אך בחברה סירבו להצעה.

במידה ולא יימצא פתרון לבעיית המפוטרים עד ל-12 במארס, ההסתדרות צפויה להכריז – לראשונה בתולדותיה – על שביתה בכל אזור הדרום.

אחד מהעובדים אמר כי "נגיע לכל עם ישראל. נגיע בכל הכוח והעוצמה להראות לכולם שאנו נאבקים בצדק למען פרנסה".

מחברת כיל נמסר בתגובה: "ההסתדרות וועד העובדים מנסים לכפות באלימות, כוחנות וברוטליות מסוכנת את שלטון ועד העובדים במפעלים, והם אינם מהססים לפגוע בשגרת חייהם של תושבי הנגב ובטובת רוב עובדי החברה לשם מטרה פסולה ובלתי חוקית זו. השביתה הפוליטית ופעילות המחאה הקולנית והבלתי פרופורציונלית כפי שבאו לידי ביטוי בימים האחרונים, נועדו לשרת סדר יום ואינטרסים פוליטיים של מפלגות מסוימות במערכת הבחירות".

כי "הנהלת כיל לא תאפשר את השתלטות הוועדים על המפעלים, זוהי חובתה ואחריותה הבלעדית של ההנהלה לנהל את המפעלים באחריות ובמקצועיות, גם אם מדובר ביישום תוכנית התייעלות נדרשת וחיונית הכוללת צמצום כוח אדם. ההנהלה תמשיך לנהוג באחריות ובכבוד כלפי העובדים שיאלצו לסיים את עבודתם במפעלים והיא מציעה להם את חבילת הפרישה ופיצויי הפיטורים הטובה ביותר בישראל".

השארת תגובה