סערת הגיור ● הגר"מ מאזוז מבהיר: "הכל שקר וכזב"

סערת הגיור: בימים האחרונים פורסם כי הגר"מ מאזוז מתיר לגייר אף ללא התחייבות מצד המגוייר לקיים את כל מצוות התורה ■ הרב אקסלרוד מרבני חב"ד פרסם מכתב בו ביקש הבהרה מצד הגר"מ על הדברים: "חילול ה' נורא" ■ כעת מגיב הגר"מ לדברים: "הכל שקר וכזב" ■ "לא התנגדתי מעולם לרבי מחב"ד חס וחלילה"

הרב מאיר מאזוז. דוברות: יחד
הרב מאיר מאזוז. דוברות: יחד

מנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד' הגאון רבי מאיר מאזוז הוציא מכתב הבהרה לפני זמן קצר בו התייחס למשבר עם חסידות חב"ד שהחל עם פרסום הקלטת, בה נשמע תוקף את החסידות והמשיך בפרסום דעתו בעניין הגיור שעל פי דיווחים הרב מקל בעניין הגיור ומכשיר גיור גם למי שלא יקיים את כל מצוות התורה.

בפתח המכתב התייחס הגר"מ לקלטת שהודלפה בה נשמע תוקף את חסידי חב"ד. הגר"מ טען כי מעולם לא התנגד אלא הגן על החסידות ודרכה. "לא התנגדתי מעולם לרבי מחב"ד חס וחלילה", כתב הגר"מ. "להיפך, תמיד כשקמו נגדו רבנים מפורסמים, יצאתי חוצץ והגנתי על תנועת חב"ד והרבי".

לדבריו, "התנגדתי רק לאנשים בודדים שכתבו 'יחי אדוננו מורינו ורבינו ובוראינו', רח"ל, הנקראים אלוקיים שזה גובל בשיגעון ממש. כן התנגדתי שלא לזוז ממסורת היהדות הספרדית מדורי דורות בענייני הלכה ומנהג, וביארתי דעתי בקונטרס 'אל תטוש תורת אמך'".

בהתייחסו להאשמות בנושא הגיור אמר הגר"מ כי מה שפורסם אינו נכון. "מה שאומרים בשמי שאני מקל בענייני גיור", המשיך הגר"מ במכתבו. "הכל שקר וכזב. גיור בר תוקף הוא אך ורק בקבלת כל המצוות בכנות כדי לקיימן. מעולם לא גיירתי איש ולא אשה. ואינני מוסיף עוד דבר בנושאים אלו הכל ברור והרשות נתונה".

מוקדם יותר שיגר אחד מרבני חב"ד הרב גדליהו אקסלרוד מכתב, בו קרא לרב מאזוז להבהיר את דעתו בסוגיית הגיורים. "יש צורך להודיע ברבים ובצורה ברורה שהרב שולל מכתב זה", כתב הרב אקסלרוד והצהיר כי ללא הבהרה מצד הרב מאזוז "הרי שתיקה כהודעה, ואסור באיסור חמור להצביע למפלגה שהוא עומד בראשה כמורה הוראה הראשי שלה ויש חילול ה' נורא בהצבעה למפלגה זו".

שעות ספורות לאחר המכתב הבהיר הגר"מ מאזוז את דעתו כאמור.

מכתב הרב מאזוז

השארת תגובה