דו"ח המבקר: חילופי האשמות במערכת הפוליטית

שעות ספורות טרם פרסום דו"ח המבקר ובמערכת הפוליטית כבר החלו בחילופי האשמות ■ יש עתיד האשימה את נתניהו: "שנים של כישלון והזנחה של נתניהו בטיפול בבעיות הדיור בישראל ■ ב'כולנו האשימו את ראש הממשלה, נפתלי בנט ויאיר לפיד

משה כחלון. צילום: פייסבוק רשמי
משה כחלון. צילום: פייסבוק רשמי

שעות ספורות טרם פרסום דו"ח המבקר על התנהלות הממשלה בסוגיית הדיור, וכבר מתפתח מאבק בין המפלגות. הדו"ח נשלח לעיתונאים אמש והיום אמור להתפרסם בשעה 18:00 בערב. בי'ש עתיד' כבר ביגבו לדו"ח והאשימו את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ממפלגת יש עתיד נמסר לקראת פרסום הדו"ח כי "מדובר בדו"ח חשוב החוקר שנים של כישלון והזנחה של נתניהו בטיפול בבעיות הדיור בישראל וראוי שהציבור יידע מי אחראי למשבר הדיור הלאומי". לדבריהם, "במשך שנים הממשלות בישראל הביטו מהצד על משבר הדיור המתעצם ולא עשו דבר כדי לפתור את המשבר, שהפך לאיום אסטרטגי על דור שלם של צעירים שכבר מאבדים את האמונה שיום אחד תהיה להם דירה".

"כל מה שאמרנו כל השנה האחרונה נמצא בדו"ח הזה, שחור על גבי לבן", הוסיפו ביש עתיד. "עכשיו זו כבר לא טענה של מפלגה אחת נגד מפלגה אחרת, זה דו"ח רשמי של מבקר המדינה שנותן גיבוי לכל הטענות שלנו – משבר הדיור בישראל הוא תוצאה ישירה של ההזנחה של נתניהו והליכוד".

במקביל, במפלגת 'כולנו' האשימו את הממשלה היוצאת במשבר כולו. "דו"ח מבקר המדינה מעניק ציון נכשל לממשלת יוקר המחייה של נתניהו-לפיד-בנט", אמרו ב'כולנו'. "הציבור בישראל לא זקוק לדו"ח כזה או אחר בכדי להבין את המצב הקטסטרופלי בו אנו נמצאים. הציבור מרגיש את המצב בכיס שלו יום-יום בסופר, בבנק, במשכנתא ובשכר הדירה".

בהמשך אף האשימו את יאיר לפיד בתכנית אותה ניסה לקדם, 'מע"מ 0'. "הדו"ח לא סוקר את המחדל הגדול ביותר של השנים האחרונות", הוסיפו במפלגת 'כולנו'. "תכנית מע"מ 0 של יאיר לפיד. תכנית שגרמה לנזק אדיר לציבור בישראל בכלל ולזוגות הצעירים בפרט והרחיקה אותם מחלום הדירה ב-160,000 ₪ נוספים שממילא אין להם".

"באופן תמוה ובניגוד גמור להמלצות כל הכלכלנים הבכירים, מפלגת יש עתיד מתעקשת להשאיר את תכנית מע"מ 0 במצע שלה גם לבחירות הקרובות מסיבות שאינן כלכליות. הגיע הזמן שהאשמים במחדל ובראשם שר האוצר לשעבר ויו"ר קבינט הדיור יאיר לפיד יקחו אחריות וינהגו ביתר צניעות כאשר הם באים לבקש את תמיכת הציבור פעם נוספת".

השארת תגובה