לעכל ולהקל – טיפים להקלה על גזים

תינוקות משחקים
תינוקות משחקים

אחת התופעות הנפוצות והמעיקות ביותר בחודשי חייו הראשונים של התינוק היא גזים, או בשמם המקצועי- קוליק. עבור הורים לתינוקות הסובלים מן התופעה מדובר בתקופה מאתגרת ולא פשוטה – התמודדות עם תינוק שנמצא באי שקט, שחווה התקפי בכי ממושכים ולאורך תקופה, וכל זאת בנוסף על ההסתגלות לשינוי החדש והחזרה לשגרה.

על מנת להקל על תינוקכם וגם עליכם ההורים, הכנו עבורכם מספר טיפים שיכולים לסייע.

מאת רננה מזרחי, דיאטנית קלינית , מנהלת מדעית , מטרנה

1. עיסוי- השכיבו את התינוק על גבו ועסו בעדינות את בטנו בתנועות מעגליות עם כיוון השעון , מומלץ להשתמש בשמן שקדים. קפלו בעדינות את רגליו אל הבטן , זה בהחלט יכול להרגיע את אי הנוחות הבטנית.

2. אחיזת התינוק בתנוחת 'נמר על עץ'- אחזו את התינוק כשבטנו נשענת על אמת ידכם, ראשו מופנה הצידה והידיים והרגליים שלו תלויות משני צדי האמה. הלחץ העדין על הבטן בשילוב האפשרות ללטף בעדינות את גבו מסייע.

3. הימנעו מהאכלת יתר- לא תמיד התינוק בוכה בגלל רעב והפרשנות המוטעית שלנו עלולה לייצר עומס נוסף על מערכת העיכול ותגובה מעגלית של בכי נוסף. נסו לזהות את סוגי הבכי וללמוד לפרש אותם ולא למהר והציע האכלה על כל בכי, בעיקר אם לא עבר פרק זמן סביר מהארוחה הקודמת

4. במידה ואתן מניקות , המשיכו בכך! הרבו בקרבה , חום והרגעת התינוק על הידיים ונסו לראות אם הוצאת חלב ומוצריו מהתפריט למשך מספר ימים מקלה על התינוק. רק במידה וחלה הטבה המשיכו בתפריט כזה והתייעצו לגבי נטילת תוסף סידן .

5. במידה ותינוקכם ניזון מתמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות) שקלו להעבירו לכזה המיועד לגזים/קוליק ובו רכיבים המסייעים להקלה על העיכול כמו לדוגמא מטרנה מהדרין ספיישל המכיל שילוב רכיבים ייחודי מופחת לקטוז ומועשר ברכיב הביו – חיידקים פרוביוטיים ידידותיים למערכת העיכול של התינוק

6. התאזרו בסבלנות וזכרו- תקופת הגזים חולפת כעבור מספר חודשים. בינתיים, עשו כל שביכולתכם על מנת להקל על תינוקכם וגם על עצמכם.

תגובה אחת
  1. האמת שלנו הדבר היחיד שעזר והקל היה הגרפווטר וניסינו כמעט הכל, נמר על העץ, כדור פיזיו, מנשא, עיסוי …לפעמים רק הטיפות עוזרות

השארת תגובה