לפיד לעובדי כי"ל: "רה"מ, במקום לנסוע לוושינגטון שייסע הנה"

שר האוצר לשעבר יאיר לפיד ביקר במפעל כי"ל בדרום שכ-140 מעובדיו קיבלו זימון לשימוע לפני פיטורין ■ במאהל המחאה שוחח לפיד עם העובדים והאשים את נתניהו: "מה שנתניהו היה צריך לעשות כשר האוצר, זה לזמן את המנכ"ל ולהגיד אני וכל עוצמתה של המדינה תופנה אליכם אם לא תבטלו את הפיטורים המכוערים והמיותרים האלה"

יאיר לפיד עם עובדי כיל
יאיר לפיד עם עובדי כיל

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד ושר הרווחה לשעבר, ח"כ מאיר כהן הגיעו היום (א') למאהל המחאה של עובדי מפעלי הברום מקבוצת כי"ל. ביקורו הוא על רקע מחאת העובדים השובתים מול כוונת בעלי המפעלים לפטר כ-140 עובדים. במהלך הביקור התייחס לפיד אף לסוגיית נסיעתו של נתניהו לוושינגטון בחודש הבא חרף מחאות מצד גורמים אמריקנים.

"ראש הממשלה במקום לנסוע לוושינגטון שייסע הנה", אמר לפיד. "שיבוא הנה. מה שנתניהו היה צריך לעשות כשר האוצר, זה לזמן אותם אליו. את עידן עופר, ואת המנכ"ל ולהגיד 'אני אפעיל את מניית הזהב', אני אבטל לכם את כל הקלות המס, אני וכל עוצמתה של המדינה תופנה אליכם אם לא תבטלו את הפיטורים המכוערים והמיותרים האלה. איפה הוא? יש מה לעשות, ואפשר לעשות".

מאבקם של העובדים החל כאשר הנהלת החברה זימנה כ-140 עובדים לשימוע לפני פיטורין, לטענתם, הזימון הוא כחלק מהליך התייעלות שמקיימת החברה לאחר שספגה הפסדים לא מעטים. מנגד, על פי גרסתם של העובדים, הפיטורים לא נובעים מהליך התייעלות, אלא ממסקנות ועדת שישנסקי שהתניעו את המהלך למרות שהחברה ריווחית כבעבר.

בסיום דבריו הדגיש לפיד שוב את האחריות של הממשלה בנושא ואמר: "עובדה שכשהייתי שר אוצר לא היו פיטורים כי ידעו שאנחנו לא בכיס של אף אחד. העובדה שראה"מ לא מטפל בזה זהו חוסר אחריות כפול ומכופל. הוא צריך להיות פה לא אני, אני כבר לא שר האוצר. הוא יכול למנוע את הפיטורים האלה אבל פשוט לא אכפת לו".

השארת תגובה