עובדי צים יצטרפו למאבק בכיל וינקטו מחר בעיצומים

צעדי הסולידריות עם עובדי תרכובות ברום המפוטרים מתרחבים מעבר לקבוצת כיל, וגם עובדי צים שבבעלות החברה לישראל ינקטו בעיצומים ■ יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: ״נחריף מדי יום את הצעדים הארגוניים עד למציאת פתרון"

ההסתדרות
ההסתדרות

עובדי צים שבבעלות החברה לישראל, שבשליטת עידן עופר, יצטרפו מחר (ד') למאבק הסולידריות של עובדי קבוצת כיל (כימיקלים לישראל) וינקטו החל משעות הבוקר בשורת עיצומים. העובדים יביעו בכך תמיכה סולידרית במאבקם של עובדי מפעל תרכובות ברום, אשר מלינים על כוונת ההנהלה לפטר 140 עובדים.

מדובר במאבק סולידריות שבו שותפים כל מפעלי קבוצת כיל שבבעלות עופר. כחלק מהמאבק סגרו עובדי מפעלי ים המלח את שערי המפעל ומנעו כניסה ויציאה של משאיות המעמיסות חומרים. עובדי מפעל רותם אמפרט הפסיקו את כל פעילות ייצוא הפוספטים לנמל אשדוד ומשם ליעדים שונים ברחבי העולם.  עובדי מפעל פריקלס מנעו בתחילת השבוע פעילות שינוע של משאיות. זאת כמובן לצד השבתת פעילות הייצור במפעל תרכובות ברום עצמו והפגנות עובדיו כנגד המהלכים החד-צדדיים שמקדמת הנהלת הקבוצה.

יו״ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן התייחס הבוקר למשבר בכיל ואמר: ״פיטורי עובדים חייבים להיות המוצא האחרון. ישנן דרכים רבות בהן ניתן לייעל ולפתור משברים תוך ניהול מו״מ בתום לב ומציאת פתרונות יצירתיים שיצילו את פרנסתן של מאות משפחות. ההסתדרות לא תקבל ואף לא תאפשר צעדים חד-צדדים מצד הנהלת החברה. הצעדים הארגוניים יחריפו מדי יום עד למציאת פתרון. על כל מעסיק לזכור שמדובר באנשים שחלקם בעלי משפחות, ויש לשמור על כבוד האדם העובד. הצלחת מפעלי כיל הגיעה בזכות עבודת הכפיים של מאות העובדים שעשו ועושים את עבודתם נאמנה עשרות שנים תוך עבודה פיזית, קשה ומסוכנת. אני קורא להנהלת החברה להיכנס מיד למהלך של הידברות במטרה לפתור את המשבר ולא בניסיון לשבור את העובדים".

הנהגת ההסתדרות התכנסה היום לדיון מיוחד שעסק בפיטורים הנוכחיים ובבעיות התעסוקה בפריפריה ובדרום הארץ. חברי ההנהגה קראו לחברי הממשלה להפסיק את אטימות וניתוק המדינה מהנושא ולהציג תכנית לבנייה ולחיזוק של מקומות העבודה באזורים הללו.

השארת תגובה