המותגים הסינים בשוק הסלולר כובשים את ישראל

המהפכה הסינית: שוק הסמארטפונים עובר מהפכה שעשויה לאיים על ענקיות כמו אפל וסמסונג, וזה קורה בזכות צמיחתם של המותגים הסינים הכובשים את ליבו של הצרכן הישראלי • אבי קורנפלד, מנהל מותג שיאומי: "הידע והטכנולוגיה תמיד היו קיימים בסין, אלא שעד לפני כמה שנים הם שימשו בעיקר את תעשיית הזיופים והחיקויים"

אחד המותגים הסינים המובילים הוא שיאומי- אחת מיצרניות הסמארטפונים הגדולים בעולם, ולא לחינם מכונה "אפל הסינית". שוק הסלולר הישראלי משתנה במהירות עצומה- 40% מהישראלים מחליפים סמארטפון מדי שנה. אל מול המחירים המאמירים, יש מי שמציע אלטרנטיבה נוחה. הטלפונים החכמים של שיאומי שמעניקים חווית משתמש מעולה ובמחיר שווה לכל כיס. אל מול הסטיגמה על האיכות הסינית, הציבור מצביע ברגליים- שיאומי הפכה לאחת מיצרניות הסמארטפונים הגדולות בעולם. אבי קורנפלד, מנהל מותג שיאומי בחברת המילטון, חושף את מאחורי הקלעים של מותג שיאומי בישראל.

"הצרכן הישראלי לא פראייר", מציין קורנפלד ומרחיב, "האיכות מאוד חשובה לו. הוא רוצה להחזיק במכשיר הכי מתקדם ולא מוכן להתפשר על פחות. הישראלים עושים השוואות בין המכשירים השונים והעובדה שהסמארטפונים הסינים הולכים ונוגסים בנתח שוק הולך וגדל, היא ההוכחה לכך שהצרכנים בישראל הבינו שהם יכולים לקנות סמאטרפון סיני שהוא לא פחות טוב ממותגים אחרים שנחשבים למובילים, אבל במחיר משתלם בהרבה".

מה השינוי שעובר השוק הסיני בשנים האחרונות?
בסין מתרחשת מהפכה של ממש. השוק הסיני עבר משוק של חקיינים לשוק של מובילי טכנולוגיה שעומדים בחזית הפיתוח והחדשנות. כבר שנים רבות שהסינים מייצרים סחורה לרוב המותגים בעולם, מה שמוכיח שהידע והטכנולוגיה תמיד היו קיימים בסין, אלא שעד לפני כמה שנים הם שימשו בעיקר את תעשיית הזיופים והחיקויים, ופחות כדי לבנות מותגים סינים איכותיים. נקודת התפנית החלה לפני כמה שנים, כשהממשל הסיני הבין שבכדי להפוך למעצמת המסחר הגדולה בעולם, הם חייבים להילחם בתעשיית הזיופים בסין, כדי לשנות את תדמית המדינה. האיכות זהה והמחיר שווה לכל נפש.

אבי קורנפלד, מנהל מותג שיאומי בישראל

בשנה האחרונה נעשים בסין ניסיונות לחוקק חוק נגד ייצור ושיווק מוצרים מזויפים, כשהעונש יכול להגיע עד 7 שנות מאסר. הסינים צברו הון רב להשקעה בפיתוחים משלהם והיום הם מייצרים באיכויות הגבוהות ביותר שיש.

עליבאבא לדוגמא, אחד מאתרי המכירות הסיניים הגדולים בעולם, פיתח פלטפורמה להגנה מפני זיופים שנוחלת הצלחה אדירה. כמעט כל התלונות שהוגשו נגד מוכרים בעלי מותגים מזויפים, טופלו ונסגרו תוך 24 שעות ומתוכם יותר מ-80% מהמוצרים גם הורדו מהאתר.

מדוע, לדעתך, הביקוש לשיאומי גדול כל כך בישראל?
מוצרי שיאומי מציעים יחסי עלות תועלת הכי טובים שניתנים בשוק. אין צורך לשלם אלפי שקלים על סמארטפון באיכות גבוהה וזו בדיוק המדיניות של שיאומי. אנחנו משווקים סמארטפונים שמתחילים ב- 680 ₪ ובאיכות ללא פשרות.

סוד ההצלחה של שיאומי הוא פשוט – החברה מייצרת סמארטפונים באיכות הגבוהה ביותר בעולם (מוצריה מיוצרים במפעלי FOXCONN – המייצרים גם את אייפון) עם מפרטים ורכיבים החזקים והמתקדמים ביותר – המוצעים לצרכן במחיר הרבה יותר זול מהמתחרות הקוריאניות או האמריקאיות. הלקוח מקבל מוצר מושלם – במחיר זול משמעותית.

המספרים לא משקרים. לפי נתוני IDC לרבעון החולף, שיאומי הגדילה את מכירותיה ב-102% ביחס לשנה שעברה ובעצם הכפילה את המכירות שלה ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה מ-13.6 מיליון ל-27.6 מיליון. מחזור המכירות של שיאומי בשנת 2016 היה פי 3 משנת 2015 ובשנת 2017 המחזור פי 3 משנת 2016 . למעשה, מדובר במותג הסלולאר בעל שיעור הצמיחה הגדול בעולם, ביחס לשנה שעברה.

למי מיועדים הסמארטפונים של שיאומי?
מגוון המוצרים הרחב של שיאומי מתאים לכולם. צעירים, מבוגרים, מכורים לטכנולוגיה וגם לאלו שלא מבינים בכך דבר. כל אחד יוכל למצוא מכשיר שיענה על צרכיו במחיר משתלם ובאיכות מעולה.

כיצד מכשירי המחשוב הלביש כובשים את ישראל?
מוצרי מחשוב לביש, אביזרים אלקטרונים שניתנים לנשיאה על הגוף, הם טרנד עולמי שהגיע גם לישראל. שיאומי הביאה לישראל צמיד כושר שמתממשק עם אפליקציית הכושר של שיאומי Mi Fit, ובקרוב יגיעו לארץ מוצרים לבישים נוספים. יש למה לחכות.

Xiaomi Mi A1

מהם החסרונות ברכישת מוצר מיבוא מקביל?
יבוא מקביל מתייחס למוצרים ממותגים שמיובאים לשוק ונמכרים ללא הסכמת הבעלים של המותג ובשוק הסמארטפונים המגמה נפוצה במיוחד. מי שרוכש ביבוא מקביל צפוי לקבל מכשיר שמיועד לשוק אחר (לדוג' לשוק ההודי, הסיני וכו') ולכן הוא לא יתאים ב- 100% לשוק הישראלי. בנוסף, פעמים רבות מכשירים ביבוא מקביל יגיעו ללא מטען מקורי, עדכוני הגרסה לא יתעדכנו כראוי והלוקחות עלולים להיתקל במתן שירות שאינו ראוי למותג.

יתר על כך, שירות היבואן הרשמי מבטיח שבשירות התיקונים ישתמשו בחלפים מקוריים של שיאומי בלבד. לצערנו, ישנם מקרים בהם לקוח אינו מודע לסוג החלף המותקן במכשיר ואנו נוכחים לגלות מקרים בהם לקוחות אשר הפקידו את מכשירם לתיקון במעבדות פרטיות כאלה ואחרות אינם מקבלים חלפים מקוריים הדרושים עבור תפקוד מיטבי של המכשיר. הדבר פוגע בחוויית הלקוח ובחוות הדעת של הלקוח כלפי המותג.

היבואן הרשמי דואג להביא את המוצרים שמתאימים באופן הרמטי ומושלם. חברת המילטון, היבואנית הרשמית של מוצרי שיאומי בישראל, מבטיחה מכשירים שעברו התאמה מושלמת מהיצרן לשימוש בישראל, עם עברית מקורית, אחריות מורחבת ושימוש ברכיבים מקוריים בלבד. שירות התיקונים ללקוח הינו ערך עליון וחשוב על מנת לשמור על רמת המותג ואמינותו.

בקרוב תיפתח חנות של שיאומי בישראל. מדוע החלטתם לפתוח חנות פיזית בעולם דיגיטלי?
אנחנו מתקדמים בצעדי ענק לפתיחת חנות דגל למוצרי שיאומי. חברת המילטון מתחייבת להביא את רוב מוצרי שיאומי, ביניהם שואב רובוטי, מוצרי בית חכם, נורות חכמות, קורקינט חשמלי ולא רק מוצרי טכנולוגיה אלא גם מטריות, עטים, משקפי שמש, תיקים ועוד מוצרי לייף סטייל. מה שמשותף לכולם –מחיר אטרקטיבי באיכות גבוהה מאד. למרות שניתן לרכוש את מוצריי שיאומי גם און ליין, אין תחליף למראה עיניים ומגע ידיים. אחרי ששיאומי כבשה את הקניות ברשת, היעד הבא הוא לכבוש גם את הרחוב הישראלי.

כיצד תאפיין את הצרכן הישראלי?
הצרכן הישראלי הוא צרכן מתוחכם. הוא אוהב טכנולוגיה ואינו מתפשר על איכות לצד מחיר אטרקטיבי. גם הצרכנים הישראלים הצטרפו למהפכה הסינית וניכר שחל שינוי משמעותי באופן בו הם תופשים את המותגים הסיניים. בישראל, שוק הסמארטפונים הוא חסר תקדים בהשוואה לגודל האוכלוסייה.

Mi Electric Scooter

 

מלבד סמארטפונים, שיאומי מייצרת מוצרי אלקטרוניקה נוספים במגוון תחומים. תוכל להרחיב לגביהם?
שיאומי לא עוצרת בשוק הסלולר: היא משיקה בישראל מוצרים העומדים בחוד החנית הטכנולוגית כמו משקל חכם שמתממשק עם הסמארטפון, סטרימר שמכונה Mi Box, צמיד כושר, רמקולי בלוטות', ובכולם מקפידה שיאומי על גימור איכותי ועל מחיר משתלם ביחס למתחרים.

גם אנחנו, כנציגים הרשמיים של שיאומי, עדיין מופתעים מממגוון המוצרים הרחב ששיאומי מצליחה לשווק, ומההשקעות הרבות של שיאומי בחברות סטארטאפ ולכן אנחנו בטוחים כי צפויים לנו הרבה מוצרים מעניינים בעתיד.

השארת תגובה