כל מה שעליכם לדעת לקראת השביתה הכללית בבוקר

החל מהשעה שמונה בבוקר ישבות המשק למשך ארבעה שעות כהזדהות עם עובדי 'טבע' • 'כל הזמן' עם המדריך המלא: שדה התעופה, החינוך המיוחד, תחבורה הציבורית ומשרדי הממשלה

בנין-ההסתדרות
בנין-ההסתדרות

כפי שסוקר בהרחבה ב'כל הזמן', מחר בבוקר תשבית ההסתדרות את כל המשק כסולידריות נגד פיטורים המוניים הצפויים בחברת 'טבע'.

השביתה תימשך עד לשעה 12 בצהריים והיא לא תכלול את שירותי התחבורה הציבורית ובכללה רכבת ישראל. זאת, לאחר שביום שישי הכריז יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על התקפלות חלקית בכדי שלא לפגוע בנוסעי התחבורה הציבורית ובחיילי צה"ל. כמו כן, גם השביתה במסגרות החינוך המיוחד בוטלה.

השביתה הגדולה במשק תקיף, בין היתר, את כלל משרדי הממשלה ויחידות הסמך, רשות שדות התעופה ונמלי הים, הבנקים, בתי החולים שיעבדו במתכונת שבת בלבד, חברות הביטוח, חברות התקשורת, מערכת המשפט והפרקליטות, הרשויות המקומיות ומוסדות רבים נוספים אשר יפסיקו את כל פעילותם. במקביל לכך, ובמשך כל היום, תופסק הפעילות בכל אתרי חברת 'טבע' בישראל.

"שביתת ההזדהות להצלת התעשייה בישראל היא אמירה נחרצת בעד ערכי הערבות ההדדית, בעד כחול-לבן, בעד להפסיק לראות את העובדים כשקופים ונגד האטימות של כל גורם אשר מנצל את משאבי המדינה ומשליך אלפי משפחות למעגל האבטלה. לא ניתן לזה לקרות. זו שעה קשה אך במאבק על פניה החברתיים של מדינת ישראל, כולנו נחושים ומאוחדים במאבק לטובת עובדי טבע ולהבטחת עתיד החברה בארץ", אמר ניסנקורן.

בהודעה שפורסמה עם צאת השבת מטעם רשות שדות התעופה נמסר כי כלל הטיסות שהיו אמורות לנחות ולהמריא במהלך שעות השביתה לא בוטלו – אלא הוקדמו. זאת, מלבד שלושה טיסות שבוטלו. עם זאת, ישנן חברות תעופה שטרם קבעו מועדים חדשים להמראות ונחיתות ולה יפורסמו בשעות הקרובות.

סה"כ 7 טיסות בוטלו (14 תנועות – המראות ונחיתות) – ארקיע ללרנקה בוטלה, אירופלוט למוסקבה, 4 טיסות של וויזאייר וטיסה אחת של טורקיש איירליינס.

הטיסות הפנים ארצי מאילת ומשדה דב יחלו בשעה 11:30 בבוקר. כלומר צ'ק אין יתקיים כרגיל כשעה וחצי לפני הטיסה. מסופי הגבול בין ישראל ירדן ומצרים יסגרו גם הם בשעות האמורות.

מערך הבידוק והצ'ק אין בנתב"ג ישוב לפעול עם סיום השביתה, בשעה 12, וההמראה הראשונה צפויה בשעה 14:30.

כמו כן, בשירות התעסוקה פירסמו הנחיות בעקבות השבתת הפעילות בכלל הלשכות ברחבי הארץ לאורך כל יום השביתה.

דורשי עבודה המתייצבים פעם בחודש בלשכות התעסוקה וטרם התייצבו בחודש דצמבר מתבקשים להגיע ביום אחר במהלך החודש בכדי לשמור על זכויותיהם.

דורשי עבודה המתייצבים פעם בשבוע בלשכות התעסוקה מתבקשים להגיע ללשכת התעסוקה ביום ההתייצבות הבא (שבוע לאחר יום ההתייצבות בו חלה השביתה) בכדי לשמור על זכויותיהם.

שירות התעסוקה יעדכן גם באופן אישי את כלל דורשי העבודה באמצעות שליחת הודעות SMS והודעות באתר שירות התעסוקה, בעמוד הפייסבוק ובמוקד הטלפוני.

בשירות התעסוקה קוראים לציבור דורשי העבודה להמשיך ולעקוב אחר העדכונים בכדי להבטיח שלא יאבדו הזכויות להם זכאים.

בהודעה שפורסמה הבוקר מטעם מדא נכתב כי "בניגוד להודעות שקריות המופצות בשעות אלו על ידי גורמים אינטרסנטים ולא מוסמכים, במגן דוד אדום מבהירים כי מד"א, ארגון ההצלה הלאומי, אינו שובת ויעניק טיפול רפואי כבכל יום , כולל יחידת הכוננים של מד"א המונה למעלה מ- 500 אופנועים. במקרה חירום רפואי יש לחייג אך ורק למוקד החירום הלאומי 101".

השארת תגובה