חמישה מקומות מומלצים לטיול בחנוכה

בית הכנסת העתיק בפקיעין
בית הכנסת העתיק בפקיעין

"אוצרות הגליל" הוא  מיזם פילנתרופי, ללא כוונות רווח, המיזם הושק באפריל 2013 במטרה לקדם את היזמים ועסקי התיירות בגליל המערבי. מבנהו של המיזם מאפשר לכל נופש, משפחה או קבוצה, להרכיב את החבילה התיירותית שלהם על ידי יצירת קשר מידי עם בעלי העסקים, באמצעות המידע המפורט המובא באתר.

במיזם "אוצרות הגליל" רשומים למעלה מ-400 עסקים, בהם אתרי מורשת, טבע, תרבות, מסלולי טיול, צימרים, בתי מלון, מסעדות ובתי קפה, מוזיאונים, גלריות, מורי דרך, מטפלים ואתרי ספא, טיולי ג'יפים וריינג'רים, שייט בסירות טורנדו, טיולי אופניים, מסלולי טיול ואטרקציות תיירותיות.

  1. פקיעין: בית הכנסת היהודי בפקיעין

מועד הקמתו של בית הכנסת אינו ידוע, ועל פי המסורת, שימש המקום כבית מדרשו של רבי יהושע בן חנניה, רבו של רבי עקיבא.

במהלך תהליך שיפוץ בית הכנסת, נמצאה אבן, עליה חקוקה כתובת בכתב עברי קדום. אבן זו מאששת את טענתו של יצחק בן צבי, לפיה היה קיים בפקיעין בית כנסת עוד במאה השנייה, בתקופתו של רבי שמעון בר יוחאי.

המקום עבר שימור ושדרוג בסיוע הגב' רעיה שטראוס ומשרד ירושלים ומורשת, ומתוחזק היום על ידי עמותת בית זינאתי בסיוע ההסתדרות הציונית העולמית. בית הכנסת העתיק ובית זינאתי בפקיעין הוגדרו לאחרונה כאתר מורשת לאומי.

  1. ביקור בבית הכנסת ובמרכז המבקרים בית זינאתי:

במרכז המבקרים "בית זינאתי" ניתן לצפות בצילומים, מסמכים ועשויות מרגשות, על סיפורה של קהילת היהודים בפקיעין, לחוות באמצעות סרטון מולטימדיה והדרכה במוזיאון את התקופה הלא פשוטה והיכרות עם משפחת זינאתי. החוויה המרגשת ביותר בבית זינאתי הינה מפגש תיאטרלי בלתי אמצעי עם מרגלית זינאתי בת 86, והשחקן אוריאל רוזנבאום. בדיאלוג מרגש הם מצליחים להכניס את המבקרים לתוך עולמה המרתק של מרגלית זינאתי בהצגה "פיסות של פקיעין".

  1. אגם מונפורט:

אגם מונפורט, הפארק האקולוגי הראשון בישראל, שוכן בסמוך לעיר מעלות, בלב הגליל המערבי, מוקף מדשאות ומתקני פעילות. משפחות, קבוצות ומטיילים מוזמנים ליהנות ממבחר אטרקציות, בילויים ונופש מהנה לכל הגילאים.

המבקרים במקום ייהנו מאולם החלקה על הקרח, אתר קמפינג לקבוצות ולמשפחות, פארק אקסטרים ייחודי, מרכז מבקרים ללימוד מורשת השמן והזית, שייט קייקים ופדלים, מסלולי קרטינג, טיולי שטח אקסטרים, בריכת שחיה קיצית, מסעדות, מזנונים ומדשאות בהם ניתן לערוך פיקניק, זמן משפחתי או פשוט ליהנות מטיול בשמש הנעימה.

  1. שביל סובב גזר:

שביל סובב לב גזר – מוקד משיכה חדש וייחודי, לחובבי רכיבת אופני שטח, מקצוענים, משפחות ובודדים המעוניינים לגלות מסלולים חדשים ומיוחדים במרחק נסיעה קצר מהמרכז.

המסלולים מחולקים לשלוש והרוכבים / מטיילים יכולים לבחור את תוואי הרכיבה בהתאם לרמת הקושי בה הם מעוניינים. לאורך המסלול הוצבו שלטי הכוונה ובצירים החשובים הסבר אודות המקום.

  1. מוזיאון חדש בגבעת התחמושת:

בחודש האחרון נפתח רשמית מחדש מוזיאון גבעת התחמושת, המציג מבט למערכה על ירושלים במלחמת ששת הימים. בנייתו מחדש של המוזיאון היא חלק משינוי כולל בגבעת התחמושת, תהליך שקורה בשש השנים האחרונות.

המוזיאון תוכנן להצגת תרומתן המשולבת של כל החטיבות והיחידות שלקחו חלק במערכה על ירושלים ב-67' – חיל האוויר, החטיבה הירושלמית, חטיבת הראל וחטיבת הצנחנים. המוזיאון מציג

התצוגה החדשה כוללת מאות מטרים בהם מוצגים לראשונה גם פריטים אישיים מהקרבות, ביניהם הדגל שנתלה על הכותל, הסידור בו התפלל הרב גורן, איורים שנעשו על ידי לוחמים במהלך הקרבות, סרטי קרבות ושחזורי הקרבות. החומרים נאספו מארכיונים פרטיים וממלכתיים בארץ ובעולם.

השארת תגובה