100 אברכים כתבו חידו"ת על ה'יביע אומר'

מדי חצי שנה יופיע קובץ 'יביע אומר' מפרי עטם של רבני בית שמש וראשי הכוללים בעיר • בקרוב יערך כנס ענק בראשות גדולי ישראל שליט"א ביוזמת ההתאחדות להוקיר את האברכים כותבי החידו"ת

יביע אומר
יביע אומר

פעילות מבורכת נעשית בבית שמש בחודשים האחרונים בקרב אברכי הכוללים הספרדיים בעיר, ללמוד ולהתעמק בתורתו ובספריו של מרן הגאון רבינו עובדיה יוסף זצ"ל, כאשר זה לראשונה נערך פרוייקט משותף המאחד כ-30 כוללים ספרדיים בעיר, בתחרות כתיבת חידושי תורה בספרי ה'יביע אומר'.

מי שעומד מאחורי היוזמה החשובה של 'התאחדות האברכים הספרדיים בבית שמש'  הגאון רבי אריאל עוזרי שליט"א ראש כולל להוראה ודיינות 'כנסת שמואל' רב ומו"ץ בשכונת חפציבה בבית שמש ומו"ץ בבד"ץ 'פועלת צדיק', 'הליכות עולם', ו'איחוד בני התורה', שנכנס לעובי הקורה והצליח להוציא מהכוח אל הפועל פרוייקט חשוב זה להתעמק בתורתו של מרן, ולצידו נרתם אחד מידידיו הנגידים בחו"ל למימון הפרוייקט החשוב.

לקראת הפרוייקט נבחר נציג בכל הכוללים הספרדיים בבית שמש, שיקבל מציבור האברכים את חידושי התורה שכתבו. הפרוייקט יצא לדרך ועם סיומו ניתן לראות כי למעלה מ-100 אברכים שלחו מפרי עמלם, מערכות חשובות בתורתו של ה'יביע אומר', ומתוכם יבחרו ע"י ועדת תלמידי חכמים חשובה המערכות המועלות ביותר, שיזכו את כותבים במילגות מכובדות ביותר.

כותבי החבורות הזוכים יקבלו פרסים כספיים בסך: פרס ראשון- זוכה אחד בסכום של  5000 שקלים, פרס שני- 5 זוכים בסכום של 2000 שקלים כל אחד, פרס שלישי- 5 זוכים בסכום של 1000 שקלים כל אחד, פרס רביעי- 30 זוכים בסכום של 500 שקלים כל אחד.

חשוב לציין כי רבנים חשובים שראו את המערכות שכתבו האברכים שיבחו אותם ביותר, ובמיוחד מו"ר הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א ששיבח במיוחד את הנושא החשוב הזה, בירך וחיזק את יו"ר הההתאחדות הגר"א עוזרי שליט"א ואמר ששמח שקם דבר כזה בבית שמש ונתרם לסייע לכל המהלך, בהדגישו שזו הייתה שאיפתו של מרן זצ"ל לחבר את ציבור האברכים לכתיבת חידושי תורה לאמיתה של תורה.

בימים אלו מסתיים המועד האחרון למשלוח כתיבת חידושי תורה על הלכות שבת מתורתו של מרן זצ"ל, ונותרו עוד ימים ספורים לשלוח לפי הכתובת [email protected]

ראוי לציין כי במקביל בהתאחדות האברכים יוזמים בקרוב הוצאתו לאור של קובץ חידו"ת מרבני העיר וראשי הכוללים בבית שמש, בתורתו של מרן זצ"ל, קובץ שיראה אור אי"ה בשבועות הקרובים, מתוך מטרה להוציא כל חצי שנה קובץ נוסף.

עם סיומו של הפרוייקט ובחירת החבורות הזוכות יערך בבית שמש כנס ענק והיסטורי בהשתתפות כל רבני העיר וראשי הכוללים ובראשות הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א, ומרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט"א.

חשוב לציין כי לקראת החגים ארגון 'התאחדות האברכים הספרדיים בבית שמש' חילק ל-60 אברכים מלבוש שלם ומכובד מתנה לחג, דבר שזכה לשבחים מרובים מצד ראש הכוללים.

השארת תגובה