מחדל המים: "נתבע מאות אלפי שקלים"

הזיהום הנוסף במי העיר אלעד, מביא את אנשי תאגיד המים המקומי להיערך לתביעת ענק • בראיון ל'השבוע באלעד', מסביר מנכ"ל 'מיתב' את מקור הבעיה, מצביע על מחדלים, ומצהיר נחרצות: "זה לא יעזור, מי שהזיק יצטרך לשלם"

אלעד מחדל
אלעד מחדל

בפעם השנייה תוך חודשיים, התבשרו השבוע תושבי אלעד כי אין להשתמש במי הברזים לשתייה, ללא הרתחה, מאחר והם התגלו כמזוהמים. ויהי אך יצאה הודעת משרד הבריאות, והמראות המביכים חזרו על עצמן, עם עמדות חלוקת מים ומשפחות שסוחבות שישיות בקבוקים.

את מרבית הביקורת סופג תאגיד המים העירוני 'מיתב', אך מסתבר כי האחריות לתקלה מגיעה בכלל מחברת מקורות, וכי חברת המים העירונית נמצאת חסרת אונים מולה. בראיון ל'השבוע באלעד', מכריז מנכ"ל מיתב ירון מזרחי כי חברת המים תגיש תביעת נזיקין נגד מקורות, בשל התקלה. "נגרם לנו נזק של מאות אלפי שקלים", הוא אומר.

אספקת המים לאלעד מגיעה משתי בריכות ענקיות המלאים במים, אותם התאגיד רוכש מחברת מקורות. דרך צינורות ענק, מעבירה חברת מקורות את המים לבור המקומי, ומשם עוברים המים לברזי התושבים.

במסגרת הגידול בצריכת המים, עורכים בחברת מקורות עבודות להרחבת צינורות האספקה, וככל הנראה בגלל תקלה של קבלן בביצוע העבודות, התערבב חול בכמות גדולה עם המים, והוציא משימוש את כל המים שמכונסים בבור. למעשה, בזמן שחלף בין האזהרה הראשונה לבין ההודעה על סיום האירוע וחזרה לשגרה, מוחלפים כל המים שבבריכות למים חדשים, נקיים.

"מי שמספק מים לבריכות היא חברת מקורות, ובצד שלהם, בצינורות שמובילות את המים לתוך הבארות הם גרמו לנזקים אצלנו, כי הם החליפו איזה צינור ולא פעלו נכון", אומר המנכ"ל, ומסביר: "מקורות כל הזמן משדרגת את הצינורות, נניח, אם העיר גדלה צריכים להרחיב את הצינורות, אבל יש דרך, עושים את זה בדרך נכונה, טרם מחברים את הצינורות חזרה, מנקים ומבצעים חיטוי, וכאשר לא עושים את זה כמו שצריך ומנסים לקצר זמנים – גורמים לנזק".

מזרחי נחרץ בתביעה שיגיש נגד מקורות. "אנחנו הולכים להגיש נגדם בקשה לדרישת תשלום, אנחנו נעריך את הנזקים של הפעם הקודמת ושל הפעם הזאת, ונדרוש מהם כסף, אם גוף מסוים גרם נזק לגוף אר הוא צריך לשלם, זה לא יעזור, אנחנו נעריך את הנזקים ונתבע מהם", הוא אומר.

מנגד, בחברת מקורות דוחים על הסף את הטענות, ואומרים ל'השבוע באלעד': "מבחינת 'מקורות' מדובר בהפעלה של מערכת מים חדשה. לאחר ההפעלה ושטיפות הקווים (כמתחייב) הדיגומים יצאו תקינים. הייתה חריגה ברשת העירונית. את זה תבדקו בבקשה מול התאגיד".

השארת תגובה