'מגן שר הרווחה' למתנדבות בעלות מוגבלויות

המתנדבות בעלות מוגבלויות זכו במגן השר על תרומתן להפצת המסר של זהירות בדרכים בדרכן הייחודית • 'האופן הייחודי בו הפכו הבנות מאוכלוסייה נזקקת לאוכלוסייה תורמת מעורר השראה ומהווה מודל לחיקוי'

מעניקים לחברה. יור הכנסת חכ יולי אדלשטיין בטקס
מעניקים לחברה. יור הכנסת חכ יולי אדלשטיין בטקס

בנות ׳שירת הדר׳ בעלות מוגבלויות המתגוררות יחד בדיור קהילתי של ׳אהל שרה׳ זכו השבוע במגן שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים על תרומתן למען הפצת המסר של זהירות בדרכים בדרכן הייחודית.

בטקס מרגש שהתקיים באודיטוריום שבכנסת העניק שר העבודה והרווחה חיים כץ את 'מגן שר העבודה והרווחה' ל-12 מתנדבים ועמותות על הצטיינות בפעילותם ההתנדבותית למען הקהילה. בטקס השתתפו; יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. סגל השופטים בראשות אלוף (במיל) דורון אלמוג. מאות המתנדבים והמתנדבות ובני משפחותיהם.

השר כץ אמר בטקס כי הוא מוצא חשיבות רבה בעידוד הפעילות ההתנדבותית; 'לשמחתי, עם ישראל התברך באנשים טובים אשר חרטו על דגלם לקדש את ערכי הערבות ההדדית והעזרה לזולת. עשייתכם היא מנפלאות החברה הישראלית ומופת לנתינה לאחר'.

בנימוקי הפרס שהוענק לבנות 'שירת הדר' של 'אהל שרה' כתבו השופטים כי 'המתנדבות ה'מיוחדות' בגילאי 20-30 עם מוגבלויות יצאו במיזם שכולו התנדבות למען הפצת המסר של זהירות בדרכים; 'עמותת 'אהל שרה' המספקת שירותי תמיכה נרחבים לכ- 500 ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. במסירות ובאהבה, מעניקה לחניכיה חינוך מותאם, תעסוקה הולמת ומגורים עצמאיים בקהילה.

'במסגרת פעילויות הפנאי במערך הדיור, עודדה 'אהל שרה' את הדיירות העצמאיות לתת מעצמן ולהתנדב בקהילה. הבנות יצרו בובות מיוחדות ומורכבות, רקמו סיפורים עלילתיים מרגשים ובעלי מסר נוקב לעידוד הזהירות בדרכים ויצאו איתם במופע שכולו בהתנדבות לגני ילדים וסטודנטים להוראה וגננות. האופן הייחודי בו הפכו הבנות מאוכלוסייה נזקקת לאוכלוסייה תורמת, הנותנת מעצמה לסביבה הינו מעורר השראה ומהווה מודל לחיקוי לתרומה ונתינה לקהילה. במקביל גם הדיירות עצמן הרגישו את מתיקות כח הנתינה'.

בשם 'אהל שרה' ביקשה אחת החניכות ה'מיוחדות' זוכות הפרס לומר מספר מילים. ליבא בת ה- 22, שעשתה לא מכבר עליה מלוס אנג'לס לארץ ישראל, ובחרה להתגורר במערך הדיור של אהל שרה, ריגשה מאוד את המשתתפים כשסיפרה את סיפור חייה במתיקות יוצאת דופן לקול תשואות הקהל שקם על רגליו והריע ממושכות.

רכזת ההתנדבות של 'אהל שרה' גב' ציבי אביעד אמרה כי הזכייה של הבנות ה'מיוחדות' בפרס היוקרתי הינה בראש ובראשונה בזכות הנהלת 'אהל שרה' – הרב אברהם גינזבורג והגב' מלכה וינברג התומכים ומעודדים ברוח ובחומר את הפעילות. אביעד שיבחה את עזרתן הייחודית והמשמעותית של רכזת היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים של עיריית בני ברק גב' רותי אייזן ולסגנית מנהלת האגף גב׳ רינה צייכטיגר על הלווי המיוחד שלהן בתהליך קבלת הפרס. אביעד ציינה את שיתוף הפעולה הנפלא של האגף לשירותים חברתיים בראשותה של הגב' ארלט מויאל יחד עם אהל שרה' במהלך כל השנים לרווחת האוכלוסייה בעלת הצרכים המיוחדים ושילובם בקהילה.

השארת תגובה