רבים זכויותיו כרימון

מה בין סיור בטבע, שוקולד, יין ושמן לפנים?

יקב רימון
יקב רימון

בלב הרי הגליל מעל שורות ארוכות של עצי פרי מרהיבים שוכן לו יקב רימון. היקב הינו ראשון מסוגו בעולם המייצר יינות על טהרת הרימון בלבד. הכול החל בשנת 2000 כאשר בעל היקב, חקלאי לבית משפחת נחמיאס השורשית ממושב כרם בן זימרה המגדל עצי נשירים למיניהם, נחשף לסגולות המרפא של הרימון, ובתוך כך החליט לגדל עצי רימון. בעל היקב, הידוע בסקרנותו ובחדשנותו החל מיד בפיתוח זן רימונים חדש ומיוחד. לאחר מספר שנים, כאשר העצים ניטעו והפרי הגיע לרמת הבשלה מקסימאלית, הדבר הראשון שבלט לעין הינו גודלו של הרימון אשר הגיע עד למשקל של 1.5 ק"ג. הרימונים נלקחו לבדיקות מעבדה, שם נראו רמות  סוכר גבוהות מהמקובל אשר זהות לרמות הסוכר בענבי יין, כאן החל תהליך של ייצור יין רימונים והקמתו של יקב רימון.

בתחילת שנת 2004 יוצרו כמה מאות בקבוקים בלבד אשר זכו לתגובות מדהימות בקרב צרכני יין חובבניים ובקרב אנשי מקצוע בעלי שם בתחום היין, אי לכך הגדיל היקב את כמויות הייצור ומאז ועד היום עומד כושר הייצור על מאות אלפי בקבוקים המשווקים בארץ בכל חנויות היין והאלכוהול וברשתות מובחרות. בעולם זוכים יינות היקב לאהדה רבה וביקוש רב ומשווקים במדינות כגון: ארה"ב, אנגליה, קנדה, יפן, סין ועוד.

מרכז המבקרים- חוויה מעשירה לכל המשפחה

מרכז המבקרים של יקב רימון מושך אליו אלפי תיירים מהארץ ומהעולם מידי שנה, חושף את הבאים בשעריו  לאחד היקבים הייחודיים בעולם כולו, ומעניק להם חוויה לימודית וקולינארית מעשירה, הכוללת סיור מודרך במגוון שפות (עברית, אנגלית, רוסית וצרפתית), סדנאות וטעימות משכרות. במהלך הביקור מסיירים המבקרים, בלוויית מדריך מקצועי, בבוסתן לדוגמא, וזוכים להלך בין העצים המרשימים ולחוש מקרוב את הטבע. בהמשך, צופים המבקרים במכונות, ומקבלים הסברים מרתקים על כל שלבי הליך הייצור של היין, החל מסחיטת הפרי , דרך מכלי התסיסה, ועד לביקור חווייתי בחדר חביות, ההתיישנות מעץ האלון הצרפתי המעשירות את היין בטעמים נפלאים וארומות מיוחדות. עוד מזמן היקב למבקריו צפייה בסרטון המתאר את פועלו, ולבסוף, גולת הכותרת הנה שלב הטעימות על הבר, הכוללת טעימה של שלושה סוגי יינות ושישה סוגי שוקולד מובחר.  לאחרונה פתח יקב רימון מרכז שוקולד ייחודי, בו מתקיימות סדנאות שוקולד חווייתיות ומגוונות להכנת פרלינים איכותיים, תוצרת יקב רימון. השוקולדים נטולי חומרים משמרים והאגוזים שבתוכם ניחנים גם הם באיכות גבוהה ובלתי מתפשרת. הסדנאות מותאמות לכל הגילאים, ומפנקות גם את הילדים, כאשר בסיומן זוכה כל ילד לקבל את יצירות השוקולד מעשה ידיו, באריזה מהודרת. היקב, המזמין משפחות לסייר ולשאוף מאוויר הפסגות הצלול, גם "תופר" למבקריו חבילות טיול מרתקות עם ביקור בפינות חמד קסומות ונקודות חן ברחבי האזור.

סגולות המרפא של הרימון

ביקב רימון יודעים כי הפרי האדמדם, הנמנה עם שבעת המינים בהם נתברכה הארץ, ניחן בסגולות בריאותיות רבות, כמו גם בתכונות המסייעות ליופי ולטיפוח. לכן שקדו בעלי היקב על פיתוח מוצרים ייעודיים שיספקו מענה לצרכים הללו. בצד תמהיל היינות המשובחים, מציע היקב גם שמן רימונים וקפסולות תמצית רימונים, המהווים מיצוי של כלל הערכים הבריאותיים המצויים ברימון. מוצרים אלו מיועדים לשימוש קוסמטי (הבהרת כתמי עור, חידוש האלסטיות של העור), לאיזון לחץ הדם ורמות האינסולין בדם, ולשימוש כנוגד דלקת בדלקות פרקים ודלקות נוספות. תכונות המרפא של המוצרים המשלימים הללו, מספקות הגנה מיטבית לגוף ומשמרות את חיוניותו.

היקב כשר למהדרין

מרכז מבקרים א.ת דלתון – 04-6822325

 

 

השארת תגובה