חכי"ם רוצים הר הבית: "חוק החסינות"

חכי"ם מהימין פנו לנשיאות הכנסת בדרישה לבטל את האיסור שהוטל על המחוקקים לעלות להר הבית, "ברור שאין עוד סיבה להמשיך באיסור, והמשכו מהווה הפרה בוטה של זכויות חברי הכנסת"

מתחם הר הבית | צילום: שי וקנין
מתחם הר הבית | צילום: שי וקנין

חברי כנסת מ'הליכוד' ומ'הבית היהודי' פנו במכתב לנשיאות הכנסת בדרישה לבטל את האיסור להטיל ראש הממשלה על חברי כנסת לעלות להר הבית. כזכור, עם פרוץ 'אינתיפאדת הסכינים' שבא לידי ביטוי בהסלמה נרחבת בירושלים ובמתיחות סביב הר הבית, אסר ראש הממשלה באופן גורף על חכי"ם יהודים וערבים כאחד, לעלות להר הבית.

במכתב ששיגרו לנשיאות הכנסת, דורשים חברי הכנסת יהודה גליק ושולי מועלם להסיר עד מהרה את ההגבלות שהוטלו על המחוקקים בכל הקשור לעליה להר הבית משום שהדבר מהווה לטענתם פגיעה בחופש התנועה של החכי"ם.

לדבריהם, "האיסור הגורף על חברי כנסת לעלות להר-הבית מזה כשנתיים, מהווה הפרה בוטה של חוק חסינות חברי הכנסת ושל החלטת ועדת האתיקה של הכנסת בעניין – ברור שאין עוד סיבה להמשיך באיסור, והמשכו מהווה הפרה בוטה של זכויות חברי הכנסת". מציינים החכי"ם במכתב.

חבר הכנסת גליק הסביר הבוקר, כי "חברי כנסת זכאים על פי החסינות שלהם ליתר חופש תנועה. איך יכול להיות שראש הממשלה מפר ברגל גסה את החוק? חוק חסינות חברי הכנסת אוסר על ראש הממשלה למנוע מחבר כנסת חופש תנועה".

מנשיאות הכנסת נמסר בתגובה, כי ועדת הכנסת, האחראית על חסינות חברי הכנסת וזכויותיהם, תקיים בתוך כשבועיים דיון בנושא כדי להביע את עמדתה.
הבוקר אמר ח"כ יהודה גליק בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב' כי

השארת תגובה