ח"כ מלכיאלי: מד"א הצילו את בני שנחנק

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי ביקר במוקד הארצי של מד"א וקיבל סקירה מקיפה על הארגון ופעילותו המשמעותית • מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אתה חבר וידיד של כלל ארגוני ההצלה ובוודאי של מד"א, אתה עוסק הרבה בהצלת חיים"

ביקור חכ מלכיאלי במדא 26.11.17 צילום דוברות מדא
ביקור חכ מלכיאלי במדא 26.11.17 צילום דוברות מדא

חבר הכנסת, הרב מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ביקר במוקד הלאומי המשולב של מד"א בקרית אונו. במהלך ביקורו קיבל סקירה נרחבת מפי מנכ"ל מד"א אלי בין על מגוון פעילות הארגון, בהם שירותי הדם של מד"א, והסבר על מבנה בנק הדם החדש והממוגן שעתיד להיבנות ברמלה ופרויקט 'נאמני חיים'. כמו כן קיבל סקירה על מערך המתנדבים הארצי של מד"א, הכולל אלפי אזרחים הערוכים להציל חיים במקרה הצורך. במהלך הסיור נחשף חבר הכנסת לפעילות המבצעית של הארגון, הכוללת למעלה מ-1,000 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, כ-500 אופנועים, אופניים חשמליים, שני מסוקים, למעלה מ-16,000 מתנדבים, מהם כ-6,000 מתנדבי נוער וכ-21,000 'נאמני חיים' והתרשם במיוחד משילוב האופניים החשמליים במערך הארגון.

בנוסף, קיבל ח"כ מלכיאלי הסבר על מוקד החירום של מד"א – מוקד 101, במהלכו התרשם רבות מכמות הפניות בהן מטפלים אנשי מד"א 24 שעות ביממה: בכל 15 שניות מתקבל שיחת חירום במד"א כאשר כל שיחה נענית בתוך פחות מ-4 שניות, בכל 38 שניות מוזנק אמבולנס, ובסך הכול למעלה מ-2 מיליון שיחות חירום בשנה.

במהלך הסקירה התעניין חבר הכנסת בחוק מד"א, בהגדרתה של מגן דוד אדום בחוק כאגודה סטטטורית – יחידה במדינת ישראל, שתפקידה בחוק לתת שירותי עזרה ראשונה, פינוי לבתי חולים ושירותי דם בשגרה ובחירום. כמו כן שמע על פרויקט מד"א להקמת בנק חלב אם לאומי שיאפשר לפגים הזקוקים לחלב אם לקבל זאת בדרך מבוקרת ובהשגחה על מנת לשמור על איכות החלב והתרשם מאפליקציית מד"א שלי המאפשרת ליצור קשר ישיר עם החובשים והפרמדיקים במוקד החירום של מד"א ומאפשר לזהות את מיקומו של המתקשר ולשלוח אליו מענה רפואי. בנוסף, על מנת ליעל את תהליך הטיפול הרפואי משתמש יכול להזין מראש מידע רפואי חיוני כמו מחלות כרוניות, אלרגיות, רגישות לתרופות, סיכום מחלה אחרון ועוד, כל המידע הרפואי מועבר לצוות האמבולנס לפני הגעתו לזירה, כמו כן, שמע על מגוון הצעות החוק העוסקות במד"א והתעניין בהצעת החוק להתיר איכון סלולרי על מנת לאתר אנשים בזמן סכנת חיים ולהעניק להם טיפול רפואי.

ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי: " אני רוצה להודות למנכ"ל מד"א אלי בין, אתה מוערך מאוד במסדרונות הכנסת. מד"א בשבילי, זה האנשים שטיפלו בילד שלי כשהוא נחנק לפני שמונה שנים, כשהזמנו את האמבולנס הוא הגיע מהר מאוד וצוות מד"א המסור הציל את חייו. יש לי פינה חמה בלב בשבילכם ואני אשמח לעזור ולסייע בחקיקה בעניינכם כי זה מציל חיים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אתה חבר וידיד של כלל ארגוני ההצלה ובוודאי ובוואדי של מגן דוד אדום, אתה עוסק הרבה בהצלת חיים ובסופו של דבר יודע שהכי חשוב הוא להגיע כמה שיותר מהר לאנשים שצריכים טיפול. אני מודה לך על התמיכה. אני בטוח שנחשפת בביקורך היום במד"א לדברים שלא הכרת ואני מודה לך על הרצון לעזור בקידום פרויקטים וחקיקה על מנת לחזק עוד יותר את כוחו של מד"א כך שנוכל להעניק טיפול רפואי ולהמשיך ולהציל חיים".

השארת תגובה