חשיפה בעולם הישיבות: המלחין האלמוני התגלה כאביו של חה"כ רביץ ז"ל

הלחן 'אמר אביי' המושר בהיכלי הישובת מוכר כ'לחן עתיק יומין' • ההקלטה אותה אנו חושפים כאן, מלמדת כי מאחורי הלחן עומד לא אחר מאשר אביו של חבר הכנסת אברהם רביץ ז"ל

כולל_עטרת_שלמה_מודיעין_עילית
כולל_עטרת_שלמה_מודיעין_עילית

המלחין הוא אביו של ח"כ לשעבר הרב אברהם רביץ,  שהלחין את השיר בעת לימודו בישיבה. שמו היה הרב אריה לייב רביץשהיה יליד טקטין ולמד בצעירותו בברנוביץאצל הגר"א וסרמן הי"דואח"כ למד בישיבת כנסת ישראל סלבודקאובשנת תרפ"ד עלה לארץ עם הישיבה לעיה"ק חברוןוהיה מניצולי מאורעות תרפ"טולימים נתמנה לאב"ד תלאביב יפונפטר לכסליו תשמ"ד.

השיר הולחן ע"י כשלמד בישיבהוהגראס"ז מלצר ככל הנראה שמע שיר זה במסיבה של תלמידי הישיבה (כנראה כשהועתקה לירושלים), והוא שר שיר זה באהישיבות המפורסמות בחו"ל באממסעותיו (כל הנ"ל בגדר הסתברות ואין ע"כ מידע מדויק), ומזה נשתבשה הטעות שהשיר הגיע מוולאז'ין או מהגרב"ד ליבוביץוכדו'.

ההקלטה המצורפת היא ממסיבה שאירגנו החברים ח"כ הרב רביץ שהתחתן עם אשתו אביגיל בארה"ב  חתונתו התקיימה בארה"בוכיון שכך חבריו לא יכלו להשתתף באירועומאחר שלא יכלו שלא להשתתף בשמחתוישבו באותו לילה כמה שעות ושרוולמחרת בבוקר נסעו כמה חברים (ביניהם הרב אברהם טוקר שלישהוא תיעד את האירוע ע"ג פטיפוןלבית אביו הגרא"ל רביץודרשו שם כמה דרשות ואח"כ שרו את שירו של אביו-"אמר אביי".

כיון שההקלטה הומרה מפטיפון יש כמה קטעים לא ברורים כ"כ בהתחלה.

השארת תגובה