"פוליטיקה נמוכה" • חברי מועצת העיר כועסים על הש"סניק

הצעתו של מ"מ ראש העיר רפי ברנז להפחית ארנונה לבעלי אולמות אירועים, עוררה פרץ של גיחוך, לצד חצי ביקורת וזעם • "אתם סתם עושים פוליטיקה נמוכה" • יריב: "זה התפקיד של נציג השקופים?"

רפי ברנז
רפי ברנז

אחרי ארבעה חודשים שלא כונסה, התאספה השבוע מליאת מועצת העיר בת ים לדיון, שהפך עד מהרה לזירת קרב בין החברים. בין ההצעות שהועלו ושהפכה לרועשת במיוחד, הייתה הצעת מ"מ ראש העיר רפי ברנז להוריד מסכום הארנונה הנגבית מבעלי אולמות אירועים בעיר.

על פי ההצעה, העירייה תמליץ למשרד הפנים להפחית את תעריפי הארנונה של בעלי אולמות אירועים, ולהשוותו לערים השכנות. "בעלי האולמות בעיר משרתים נאמנה את תושבי העיר, ומשמשים גם כפניה היפות של בת ים, כאשר מדי ערב פוקדים מאות תושבי חוץ את האולמות ונהנים משירות נפלא. בעלי האולמות כורעים תחת הנטל הכבד מנשוא של התעריף המוגזם של מס הארנונה לאולמות", כתב בהצעה.

על פי בדיקת ברנז, בעוד שבחולון ובאזור גובים כ-147 ₪ למ"ר, הרי שבבת ים, התעריף הוא 345 ₪ למ"ר, ו"מדובר בפער בלתי מתקבל עד הדעת, בעלי האולמות נמצאים רגע לפני קריסה".

העלאת הנושא כהצבעה לסדר היום – נתקלה בגיחוך ובהרמת גבה מצד חברי מועצה רבים, גם אלו שתמכו במהלך. "רפי, מחילה מכבודך, אני באמת אצביע בעד, אבל בשביל מה אתה מביא את זה למועצה, מה זה קשור אלינו? מביאים לראש העיר מסמכים, הוא חותם ומעביר למשרד הפנים", אמר אחד החברים.

באופן אבסורדי, גם חברי מועצה שתמכו בכל לב בעד ההקלה לבעלי האולמות, רטנו על העלאת הנושא לסדר היום, מה גם שהנוכחות של בעלי האולמות בדיון נראתה בעין לא טובה. "אתם סתם עושים פוליטיקה נמוכה", זעק חבר מועצה נוסף. "יכולתם להעביר את זה ישירות למשרד הפנים".

מי שזועם במיוחד על ההחלטה הוא חבר מועצת העיר אלי יריב, שאף לקח חלק דומיננטי בדיון הסוער. בשיחה עם 'כל הזמן' הוא אומר: "אני משתומם מהדברים, אתה, ברנז, כנציג התושבים והשכבות החלשות, לך תדאג לאוכלוסיה, הרי הארנונה בבת ים היא מהגבוהות בישראל. במקום לעזור לאוכלוסיה, אתה הולך ודואג לכמה בעלי עסקים?", הוא תוהה בכאב.

יריב ממשיך: "הן רק בשנים האחרונות התחילו למדוד את שטח הדירות לפי ברוטו, מה שמוסיף לתשלום הארנונה עוד סכום רב, נוסף לתעריף הגבוה ממילא, אז ביד אחת מעלים לתושבים את הארנונה, וביד השנייה דואגים לשלשה בעלי אולמות, בשביל זה אתה נציג השכבות החלשות?".

בשולי הדברים מגלה יריב כי על פי חוק, מאחר וצו הארנונה אושר לפני שלשה חודשים, למועצת העיר אין כל סמכות בנדון, וכי כל המלצה שתתקבל, כלל לא תהיה רלוונטית עד שנת 2019. "זה משחק מגוחך, מקומם ומיותר".

מלשכת ברנז נמסר בתגובה לטענות: "כנראה מי שאמר את זה לא מכיר את החוק. בפרט שהיועצת המשפטית הקריאה בפני כולם שזה חייב הצבעה של מועצת העיר. בוא נגיד שאנחנו לא צריכים לעשות פוליטיקה על 4 בעלי אולמות שכולם תושבי חוץ. לכל מקרה תבדקו את החוק מול משרד הפנים".

השארת תגובה