הכירו: היהלומים הכי צבעוניים ונדירים

טבעת זהב עם יהלומים כחולים ושקופים, 9600 שח, להשיג ב- BLOOM תכשיטי יוקרה שוהם 6 רמת גן, יחצ
טבעת זהב עם יהלומים כחולים ושקופים, 9600 שח, להשיג ב- BLOOM תכשיטי יוקרה שוהם 6 רמת גן, יחצ

אומרים שיהלומים הם החברים הכי טובים וככאלו הם אינם אחידים ומגיעים בהרבה צבעים וגוונים. אף על פי שרובנו רגילים לאלו השקופים הנוצצים, הרי שעולם היהלומים מלא בצבעים מהפנטים! יהלומים צבעוניים, הנקראים גם "פנסי קולור", נחשבים במרביתם לנדירים וליקרים וזמינים בשלל צבעי הקשת, כחולים, ורודים, שחורים, חומים, צהובים ואפילו ירוקים! הושבנו לשיחה את דניאל בלום, מנהלת האופרציה בישראל של המותג BLOOM תכשיטי יוקרה כדי להוסיף מעט צבע לחיים ולהבין יותר לעומק על עולמם היוקרתי של היהלומים!

מרבית האנשים המתיימרים להבין בעולם היהלומים נוטים לחשוב כי דירוג יוקרתם מתחיל ונגמר בארבעת הפרמטרים הידועים צבע, שקיפות, משקל או קראט וצורת החיתוך. אלו אכן חשובים בבחירת איכות היהלום, אך כל אחד מהם הוא עולם ומלואו. יהלומי הפנסי קולור זמינים בטבע במגוון צבעי הקשת, כאשר ישנם כאלו נדירים במיוחד וכמעט אין למצוא אותם וכאלו הנחשבים שכיחים יותר. היהלומים הצבעוניים נחלקים לארבע קבוצות עיקריות, הפנסי לייט, אבן בעלת גוון עדין במיוחד של צבע מיוחד אשר אינו שקוף או לבן, הפנסי קולור, יהלומים להם צבע ברור, אך לא שווה בכל חלקי היהלום, פנסי אינטנס, יהלום עם גוון צבע עז השווה בכל חלקי היהלום והפנסי ויוויד, היוקרתי והנדיר ביותר בעל עוצמת צבע גבוהה ואחידה.

עם זאת, לא כל היהלומים הצבעוניים נחשבים ליוקרתיים ויש כאלו שזמינים בטבע יותר מאלו השקופים, אלו יהיו למשל היהלומים השחורים, אפורים ולבנים. היהלומים השחורים לדוגמא, אשר בניגוד לשקופים סופגים אור במקום להחזירו, הפכו לפופולאריים ונפוצים מאוד בשנים האחרונות, במיוחד בקרב סלבריטאיות הוליוודיות, עד שאינם נראים רק בשיבוץ בתכשיטי יוקרה וניתן למצוא אותם גם בקולקציות תכשיטי אופנה.

צבעי היהלומים היקרים והנדירים ביותר הם אלו הכחולים, ורודים, אדומים וירוקים, כאשר הדבר המשפיע ביותר על צבע היהלום ומבדיל אחד ממשנהו היא הגאולוגיה או הרכב האדמה ממנה נכרה. צבעם המיוחד של היהלומים ומידת הבולטות או החוזק מתקבלים לרוב מריכוזים שונים של יסודות הנמצאים בהם. כך לדוגמא, ביהלומים הכחולים נמצאים ריכוזים גבוהים של חנקן, בור ומימן. היהלום הכחול המפורסם בעולם הוא "יהלום התקווה" אשר נמצא במאה ה-17 ושוקל מעל 45 קראט המוערך בלא פחות מ-250 מיליון דולר!

דוגמאות נוספות הן למשל של היהלום הירוק, אשר קיבלת את צבעו מתהליך של מגע היהלום במהלך התפתחותו עם קרינה, יהלומים צהובים מקבלים את צבעם לאחר חשיפה רבת שנים לחנקן. זאת ועוד, לא רק לגאולוגיה השפעה על צבע היהלום. כך לדוגמא, יהלומים ורודים נדירים מקבלים את צבעם לרוב כתוצאה משינוי במבנה הגביש המשנה את האופן בו מוחזר האור ומשליך על צבעו.

לדברי דניאל בלום, "עם השנים היצע היהלומים הנדירים בטבע הולך ופוחת. יש שמאמינים כי בשנים הבאות חלק מצבעי היהלומים יכחדו מהטבע לחלוטין וימצעו רק בכספות של אנשים עשירים במיוחד. אחת לתקופה ניתן לשמוע על מכירה של יהלום צבעוני יוקרתי כזה או אחר במכירות פומביות, אך לרוב מחירם יעמוד על מליונים של דולרים".

בין עשירי העולם, ניתן למצוא תכשיטים המשובצים יהלומים צבעוניים יוקרתיים אצל סלבריטאיות הוליוודיות. כך לדוגמא היידי קלום קיבלה טבעת אירוסין משובצת יהלום בצבע צהוב עז במשקל 10 קראט המוערך במעל ל- 150,000 דולרים, לשחקנית בלייק לייבלי טבעת משובצת יהלום ורוד במשקל 12 קראט המוערך בסכום של 3 מיליון דולר, ג'ניפר לופז קיבלה מבן אפלק טבעת יהלום ורוד המוערך במעל למיליון דולר, לאליזבט טיילור אוסף יהלומים נדירים עצום המוערך ב-100 מיליון דולר!

השארת תגובה