לקראת החורף: המלצות התאחדות קבלני השיפוצים להכנת הבית

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ממליץ להתכונן לחורף ולמזג אוויר סוער שיגיע איתו, ומפרט על מספר פעולות שניתן לעשות על למנוע או למזער נזקים

ערן סיב יור התאחדות קבלני השיפוצים 1 - צלם יגאל עמר
ערן סיב יור התאחדות קבלני השיפוצים 1 - צלם יגאל עמר

בגגות מרוצפים מומלץ לבדוק שהמרזבים לא סתומים, לפעמים עלים או לכלוך רב ניכנס לכניסת המרזב ויוצר סתימה. אי לכך הבדיקה הטובה ביותר הינה פשוט לשפוך מים לתוך המרזב ולראות שאכן המים יורדים בקלות, במידה והמים אינם יורדים בקלות קרוב לוודאי שיש סתימה או לכלוך ונצטרך להכניס את היד לתוך המרזב בכדי לגלות מה מונע מהמים לרדת. במקרים יותר חריגים נאלץ להשתמש עם ספירלה ( קפיץ לפתיחת סתימות ) בכדי לפתוח את הסתימה.

בחלונות פנימיים מומלץ לבדוק שפתחי יציאת המים אכן פתוחים. לרוב במסילות עצמן יש חורים ליציאת המים, שנסגרים על ידי לכלוך ועשויים לגרום לחדירות מים לתוך הדירה.

בגגות רעפים יש לבצע בדיקה תקינות שאין רעפים שבורים. לפעמים רעף שבור עשוי לגרום לנזילה או לחדירת מים. מומלץ שהבדיקה תהיה ע"י איש מקצוע שיעלה על הגג ויסתכל ויבדוק את תקינות הרעפים. רצוי לבדוק את המרזבים בגג הרעפים שהם אכן נקיים ולא סתומים מלכלוך.

בגלל הרוחות אני ממליץ לחזק את כל הדברים שעשויים להיות לא יציבים על הגג כגון דודי שמש, אנטנות, פרגולות, קולטים וכל דבר שמוצב על הגג/מרפסות ועשוי לעוף מהרוח. לפעמים קשירה עם חוט שזור עשויה למנוע אי נעימות רבה ועשויה למנוע נזק לאחר הרוחות.

נושא של מערכות חשמל הינו נושא מאד רגיש. מערכות חשמל בקרבת מים הינן סכנה של ממש. יש להימנע ממצב שבו מערכות חשמל יהיו חשופות למערכות מים, למשל: תאורה במרפסת חייבת להיות מבודדת. כמו כן במידה ויש עצים הקרובים לכבלי חשמל או למערכות חשמל עדיף לגזום עצים אלה מבעוד מועד .

אינפו: המלצות התאחדות קבלני השיפוצים לקראת החורף
1. בדקו שהמרזבים לא סתומים על ידי עלים או לכלוך. מרזב סתום יגרום להצפה.
2. לחזק דודי שמש/אנטנות/קולטים/מזגנים המוצבים על הגגות.
5. בחלונות פנימיים מומלץ לבדוק שפתחי היציאה של המים אכן פתוחים ליציאת מים.
6. לבדוק שמערכות החשמל אינן חשופות למים.
7. בגגות רעפים יש לבצע בדיקת תקינות שאין רעפים שבורים שיגרמו לנזילה ולנזק.
8. גיזום עצים הקרובים למערכות חשמל.
9. לחזק סככות ולפנות חפצים העשויים להתעופף מעל הגגות עקב הרוחות.

השארת תגובה