חנוכת הבית וקביעת מזוזות למבנה החדש של ת"ת מאה שערים

במעמד רב רושם נחנך בניין חדש ומרווח עבור ת"ת מאה שערים שהוא מהגדולים בעיר • הבניין המרווח כולל עשרות כיתות, חדרי גן מרווחים ופינות משחק מוצללים להנאת ורווחת התלמידים

מזמור שיר חנוכת הבית: מעמד מיוחד התקיים בתלמוד תורה מאה שערים בביתר עילית לרגל חנוכת הבית לבניין החדש והמרווח שנבנה ע"י עיריית ביתר עילית.

הבניין החדש והמרווח כולל עשרות כיתות נרחבות, חדרי גן מאובזרים ופינות מתקני משחק מוצללים לבטיחותם ושלומם של הילדים.

במעמד שנערך בהשתתפות רבי מאיר שמחה אויערבך, רבי מנחם קוריץ, ראש העיר מאיר רובינשטיין, מ"מ יצחק רביץ, מנהל אגף החינוך יהודה קורנבליט, רמ"ט רה"ע יהודה דייטש, צוות הת"ת, מנהלים ומפקחים, הודו מנהלי המוסד לראש העיר על המבנה החדש שמרחיב את דעתם של התלמידים ומסייע להם בלימוד מתוך הרחבת הדעת.

במעמד התכבדו הרבנים וראש העיר בקביעת מזוזות במבנה החדש ואף נערך מעמד לחיים מיוחד עם הצוות החינוכי של הת"ת.

את דברי הפתיחה נשא במילים נרגשות רבי מנחם קוריץ מרבני העיר שהאריך במעלה של חנוכת בניין שנועד להרבות תורה בישראל. בדבריו הארך שבחנוכת בניין יש שמחה כפולה כי מלבד השמחה הפשוטה של חנוכת הבניין יש גם שמחה מיוחדת על העתיד שהולך לצאת מהבניין הזה. במקרה שלנו שמחה מיוחדת מחנוכת בניין לת"ת שהולך להעמיד דורות על גבי דורות שהולכים להיבנות מהבית הזה שמגדלים בו תורה ומטרתו להרבות תורה בעם ישראל.

מנהל המוסדות הרב משה אורי כהן נשא דברי ברכה בשם הצוות והורי התלמידים והודה במילים חמות לראש העיר על הסיוע הרב ועל הבניין המרווח והמפואר שהועבר לרווחת תלמידי הת"ת.

ראש העיר נשא דברים נרגשים והסביר את המעלה הגדולה של הנחלת תורה וקיום לימוד התורה בקרב ילדי ישראל שהם צאן קדשים והביא את דברי קודשו של רבי מאיר מפרמישלאן זצוק"ל על הפסוק השקו הצאן ולכו רעו שהכוונה להשקות בתורה את צאן קדשים שהם ילדי ישראל.

מ"מ ראש העיר יצחק רביץ הודה במילים נרגשות לראש העיר על העמידה התמידית לימין המוסדות מכלל החוגים בעיר. הרב רביץ הדגיש שחנוכת הבית לא מגלה ולו במעט את העמל הרב והיגיעה שמושקעת בנית בניין חדש ומרווח לרווחת הילדים. בסיום ביקש להמשיך בתנופת העשייה והעמיד מטרה לדאוג הלאה למבנה ראוי גם לישיבה של המוסדות.

המפקח החינוכי ביאר את הקשר המיוחד שבין העיר ביתר הקדומה לביתר עילית של ימינו. לדבריו ברכת הטוב והמיטיב נתקנה על הרוגי ביתר ולא לחינם העיר ביתר עילית, צמחה תוך זמן קצר להיות עיר מפוארת ובנוייה על תילה בתוך זמן קצר, כיוון שהנתינה בביתר היא באופן של הטוב והמטיב תוספת ברכה ונתינה על כל דבר. לדבריו, באופן מיוחד בחנוכת הבית הזה רואים שוב באופן מוחשי את הנתינה בעין טובה ובתוספת ברכה כך שמבלי להיכנס להשוואה לערים אחרות אין ספק שרואים את העין הטובה והנתינה הכפולה כפי שניתן לראות באופן שוטף בכל פינה ודבר בעיר כך שגם אם לעיתים תושבי ביתר לא מרגישים את רמת השירות והנתינה בביתר עילית זה רק בגלל מה שחז"ל אמרו אין בעל הנס מכיר בניסו אבל אין ספק שתושבי ביתר זכו לדברים מיוחדים שאין בכל עיר.

השארת תגובה