ב'כולנו' מנמיכים להבות: "נשקול לתמוך ב'חוק הצרפתי' אם לא יחול באופן רטרואקטיבי

אמש חולל השר כחלון סערה כשהבהיר כי מפלגתו תעניק חופש הצבעה לחבריה במסגרת ההצבעה על החוק האוסר לחקור ראשי ממשלה מכהנים – ביטן איים בפירוק הממשלה וכעת מגיעה שלב ההתרככות

משה כחלון
משה כחלון

לאחר הסערה הפוליטית שחוללה אמש סיעת 'כולנו' כשהבהירה כי היא מסתייגת מהחוק המבקש לאסור על חקירת ראש ממשלה מכהן וכי יוענק לחבריה חופש הצבעה בענין, ולאחר שיושב ראש הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן איים בעקבות כך בפירוק הממשלה, מבקש היום שר הכלכלה חבר הכנסת אלי כהן (כולנו) להנמיך את הלהבות ומבהיר, כי "אם בחוק תהיה הגבלת כהונה והוא לא יופעל רטרואקטיבית, הסיעה תשקול אותו".

כזכור אתמול במהלך ישיבת הסיעה הודיע יושב ראש המפלגה השר משה כחלון, כי יעניק חופש הצבעה לחברי סיעתו כאשר יועלה החוק להצבעה בכנסת, "נתמוך בכל החוקים עליהם התחייבנו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים", הבהיר תוך שהוא משגר רמז עבה בדבר מחויבות מפלגתו לחוק המדובר.

"לא יהיה מצב שחבר כנסת במפלגתנו יצביע בניגוד לצו מצפונו", הבהיר. כזכור מיד לאחר הדברים שיגר יושב ראש הקואליציה לכחלון מסר ולפיו, "אם 'החוק הצרפתי' לא יעבור נלך לבחירות".

אלא שגם ח"כ רחל עזריה מ'כולנו' הנחשבת למי שמקורבת לשר כחלון הבהירה כי בסיעה אין מתפעלים מדבריו של ביטן וכינתה אותם כ 'לא רציניים',לדבריה,"שמענו גם על התאגיד והוא קם, ויש קואליציה ועם ישראל חי".

השארת תגובה