אלפי בנות המצווה של רשת בני יוסף התכנסו לזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל

מעמד 'ואת עלית' לאלפי בנות המצווה של תלמידות רשת החינוך בני יוסף נערך היום בבנייני האומה • רגע השיא נרשם כשמרנן ורבנן, מרן ראש הישיבה, הראשל"צ הגר"י יוסף וחבר המועצת הגר"ד יוסף, נכנסו אל האולם • הגר"ש: "קיבלנו את התורה רק בזכותכן" • הראשל"צ: "אין ספק שמרן הגיע למה שהגיע בזכות הרבנית ע"ה" • דרעי: "אין נחת רוח למרן יותר ממעמד כזה"

ואת עלית על כלנה: מעמד 'בת מצווה' מרגש התקיים לאלפי בנות רשת החינוך בני יוסף, ערב הילולת מרן פוסק הדור רבנו עובדיה יוסף זצ"ל.

מעמד בת המצווה הגדול לכ-3,500 בנות כיתות ו' מכל מוסדות הרשת ברחבי הארץ, נערך בבנייני האומה בירושלים.

שיאו של המעמד נרשם כאשר לאולם נכנסו מרנן ורבנן, נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, הראשל"צ רבי יצחק יוסף, חבר מועצת חכמי התורה ויו"ר הנהלת הרשת הגאון רבי דוד יוסף, יחד עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

מנכ"ל רשת בני יוסף הרב חיים ביטון, פתח את דבריו בתודה למרנן ורבנן, המתווים את דרכה של הרשת בכל ימות השנה. "המעמד הזה נערך בערב יום השנה למרן, מרן זצ"ל פעל בכל כוחו למען הרשת, למען תלמידי הרשת, למענכן בנות יוסף ".

הראשל"צ הגר"י יוסף אמר בדבריו, כי "אין ספק שמרן זכה להגיע למה שהגיע, בלימוד התורה ובהרבצתה, בזכותה של הרבנית מרגלית ע"ה. ראינו בבית את מסירות נפשה למען התורה. מרן לא הלך אף פעם לקנות משהו, כל עול הבית וגידול הילדים הרבנית לקחה על עצמה, כדי שהוא ישב וילמד". הגר"י פנה לבנות וקרא: "תשאפו להתחתן רק עם בן תורה, אל תתפשרו. כל הזכות של האישה זה שהיא שולחת את בעלה וילדיה ללמוד תורה, זה מה שמגן עליה מיצר הרע".

חבר המועצת הגר"ד יוסף ברך את יו"ר התנועה השר דרעי ואת מנכ"ל הרשת הרב ביטון וכל העוסקים במלאכה וסיפר בדבריו סיפור מרגש שמרן זצ"ל סיפר לו: "שלוש שנים לפני שנולדתי, אמא ע"ה ילדה בת שנפטרה לאחר חצי שנה, וזמן קצר לאחר מכן נולדו תאומות, והיה לאמא מאוד קשה. אבא רצה לעודד אותה והביא לבית את גדול המקובלים של אותו הדור, המקובל חכם אפרים הכהן זצ"ל, אביו של ראש הישיבה, והוא אמר לאמא, 'תדעי לך שיש לך בבית את גדול הדור, את שותפה מלאה בכל התורה שלו'. אבא הצטרף לשיחה ואמר לה: 'אני מבטיח לך 50% מכל התורה שלי', וככה עודדו את רוחה".

הגר"ד הוסיף: "אני שמח לראות את אלפי הבנות, שהן רק חלק מעשרות אלפי תלמידי הרשת, ואני שמח שגם נכדתי הגדולה הילה מרגלית, נמצאת כאן ולומדת ברשת החינוך".

השר דרעי אמר כי "כשרצינו לציין את זכרו של מרן זצ"ל, הבנו שאין יותר מתאים ממעמד גדול כזה. מרן מסר את נפשו למען עם ישראל ובעיקר למען ילדי ישראל, אין יותר נחת רוח למרן מזה. כל בת כאן היא בת של מרן, הוא גידל אותנו, הוא אבא שלנו. דרעי הציג את הנתונים על התפתחות הרשת הודה למנכ"ל הנמרץ הרב חיים ביטון וצוותו והוסיף: "זה המפעל והמורשת של מרן. אין ספק שמרן נמצא איתנו כאן ורווה נחת לראות את בנותיו"

ראש הישיבה האריך במדרשי חז"ל על גודל מעלת האישה וכוחה. "את התורה הקדושה קיבלנו רק בזכותכן, הקב"ה אמר למשה לדבר קודם כל עם הנשים. יש לכן אחריות גדולה. תדעו לכן שגדול שימושה יותר מלימודה, עצם זה שהאישה עוסקת בצרכי הבית, בזה לבד היא כבר יותר גדולה מבעלה שיושב ולומד תורה".
רגע מרגש נרשם לקראת סיום המעמד, כשנינתו של מרן הילה מרגלית יוסף, נכדתו של חבר המועצת הגר"ד, עלתה לבמה וסיפרה בקול נרגש סיפור מחזק על סבה הגדול מרן זצ"ל.

לאורך היום נהנו התלמידות מתכנית חינוכית ואמנותית שהוכנה במיוחד לשם הכנס, ובמרכזה חידון מקיף על מורשתן ודרכן של האמהות הקדושות, זאת מתוך חוברות מיוחדות שחולקו לאחרונה לבנות הרשת.

השארת תגובה