גלריית ענק: 80 צעירים סיימו מסכתות בימי בין הזמנים

זמן ושמו 'בין הזמנים': בראשות גאב"ד אשדוד ראשי ישיבות ורבני העיר, הובעה הערכה לבחורי הישיבות שהקפידו על סדרי לימוד קבועים במסגרת 'ישיבת בין הזמנים' • שיאו של הארוע: 'סיום' המוני של 80 מהתלמידים

'ישיבת בין הזמנים' המתקיימת מזה שנים בשני מוקדים מרכזיים בקהילת בני התורה בעיר, בבית המדרש "נפש החיים" בו מתקיים תחת שרביט "אגודת בן תורה" ישיבת בין הזמנים למאות אברכים, ובני היישבות הגדולות והקטנות, ובביהמ"ד "בית שמואל" תחת שרביט אגודת "והלכת בדרכיו" לבני הישיבות, בהם שוקדים בעמל התורה שעות רבות.

לפני שנתיים נטל על עצמו חבר מועצת העיר אשדוד ונציג יהדות התורה עזרא שור לדאוג שלא יהיה קהילה ובית מדרש שבו לא תתקיים מסגרת לימודית בבין הזמנים, ומאז היא מתקיימת בכל אחד מימי 'בין הזמנים' סדרי לימוד בבתי הכנסיות הרבים שברחבי העיר והם מיועדים לבחורי הישיבות מכל החוגים מתוך מטרה שרצף הלימוד הישיבתי ישמר ולא יקטע.

בבין הזמנים האחרון הוחלט להוסיף נדבך חשוב בו ישתדלו בני הישיבות הגדולות והקטנות לסיים את המסכת אותה למדו במשך הזמן האחרון כדי לרכוש את כולה, ואכן עשרות בחורים עמלו והתייגעו כדי לסיים את המסכת עם סיום בין הזמנים.

בער"ח חשון התקיים במעמד מיוחד שנערך לכבודה של תורה, ובה הובעה הערכה ללומדים הרבים, ובפרט לשמונים בחורים אשר זכו ללמוד ולסיים מסכתא בימי 'בין הזמנים'. במעמד נטלו חלק רבני העיר ובראשם הגאב"ד רבי ישראל בונם שרייבר. אשר נשא גם את המשא המרכזי, ובין הדברים אמר שישנם במקומות שונים "חדשות הקהילה" ניתן למצוא שם מכירות סיניות, אצלנו יש חדשות קהילה הבאים ישר ממעמד הר סיני, החיבור הוא תורה, והקשר ההדדי הוא תורה, בסיום דבריו הכריז שבמשך זמן החורף ישלחו כל בני הישיבות בקהילה את חידושי התורה שהם מחדשים בדרך לימודם ויכנסו לאחר ביקורת של ת"ח ויצטרפו בע"ה לספר גדול שיהווה את "חדשות הקהילה".

עוד נשאו דברים הג"ר שמואל דוד הכהן גרוס אב"ד בד"ץ 'רבני הקריות' ורב דחסידי גור באשדוד, והג"ר משה זילברברג, בדבריהם הכבירו הרבנים בשבחם של תלמידי הישיבות שגם כאשר הם יוצאי מהיכל הישיבה הם משתייכים לישיבה, וכך ימי 'בין הזמנים' אינם גורמים לריפיון אלא ההיפך. הרבנים שיבחו את הרב עזרא שור על היוזמה שבזכותה מלאים היכלי בתי הכנסיות בימי בין הזמנים מפה לפה בהמוני בחורים המקפידים על סדרי לימוד, דבר שכל תושבי העיר עדים לכך והם משתאים מול המראות המרהיבים.

חבר מועצת העיר הרב עזרא שור שכובד במשא המרכזי אמר כי בכך שבחורי הישיבות עמלים בתורה גם בימים שבהם לא מתקיימים סדרי לימוד בישיבה, מגלים הם את אהבתם לתורה. כן הזכיר כי גדולי ישראל במכתביהם היללו את היוזמה שתוצאותיה נראות במוחש בימים הבאים – כאשר שבים הבחורים לישיבות לאחר 'בין הזמנים' כשהלימוד בימים אלו זוכה לטעם מיוחד.

במרכז המעמד נעמדו שמונים המסיימים על רגליהם וסיימו כל אחד את המסכת שעמל עליה, כשלאחר מכן מאות המשתתפים יצאו בריקוד נלהב לכבודה של תורה יחד עם הרבנים וראשי הישיבות.

אחר נקראו אל הבמה 80 הבחורים מסיימי המסכתות והענק להם "שו"ת רבי עקיבא איגר" ובו ברכה אישית לכל בחור מהגאב"ד הגרי"ב שרייבר אליו הצטרפו במילות ברכה הג"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין.

במעמד השתתפו עוד הג"ר אברהם אלטמן ראש ישיבת עטרת צבי, הג"ר יצחק אברהמוביץ דיין בביה"ד הישר והטוב ומו"ץ הקהילה, הג"ר מיכל דוד רוזובסקי ר"י וילקומירר, הג"ר יחיאל נוביק ראש כולל דעת יוסף, הג"ר דניאל דרייפוס מו"ץ הקהילה, הג"ר חיים קלמנוביץ רב מח' העירובין, הג"ר אלעזר חיימוב ר"כ חזון אבנר ודיין בב"ד הישר והטוב, הג"ר ברוך פראנק משגיח בישיבות וילקומירר והיכל התורה, הג"ר אליהו מאיר אלטמן ר"כ עטרת צבי, הג"ר יעקב פולישוק ר"כ סדר טהרות.

השארת תגובה