עתירה: לפסול את שמה של 'הבית היהודי'

אחד מהפעילים הדתיים המזוהה עם ח"כ שלח יחמוביץ' הגיש עתירה לועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את שמה של מפלגת הבית היהודי ● זאת לטענתו משום ש"המפלגה לא מתנהגת כמפלגה יהודית"

השר נפתלי בנט. צילום: הכנסת
השר נפתלי בנט. צילום: הכנסת

נראה כי מערכת בחירות זו מלווה בהרבה עתירות לועדת הבחירות שמטרתן קנטרנות לשמה: לאחר שהודיעו בבית היהודי כי הם עתרו לועדת הבחירות בבקשה לפסול את שמה של מפלגת "המחנה הציוני", עתה מגישים אנשי הציונות הדתית מתומכי מפלגת העבודה בקשה לפסול את שמה של הבית היהודי.

את העתירה מוביל אחד מפעיליה הבולטים של ח"כ שלי יחומביץ', יאיא (יאיר) פינק, חובש כיפה.

בעתירה מביאים העותרים מספר דוגמאות לפיהם המפלגה לא מתנהגת כמפלגה יהודית:

"שר הבינוי ח"כ אורי אריאל מכר לישיבות, עמותות וגופים שונים מאות ואלפי דירות השייכות לדיור הציבורי ומיועדות לעניים ובזאת עבר על קריאתו המפורשת של הנביא ישעיהו: 'הֲלוֹא פָרֹס לָרָעֵב לַחְמֶךָ וַעֲנִיִּים מְרוּדִים תָּבִיא בָיִת כִּי תִרְאֶה עָרֹם וְכִסִּיתוֹ וּמִבְּשָׂרְךָ לֹא תִתְעַלָּם'", נכתב בעתירה כשהעותרים מוספים דוגמאות נוספות: "מפלגת הבית היהודי מלינה שכר לפעיליה ולספקים שונים מזה זמן רב ובכך פועלת כנגד איסור הכתוב בתורה במפורש: 'ביומו תיתן שכרו'.

"ח"כ מרדכי (מוטי) יוגב התבטא בחריפות כלפי תושבי עוטף עזה כשאמר: 'תמכתם בהתנתקות- אכלתם אותה'. בכך עבר ח"כ יוגב על האיסור 'לא תיקום ולא תיטור'", לשון העתירה.

מהבית היהודי טרם נמסרה תגובה.

 

השארת תגובה