באמצע השמחה התקשרה השדכנית והודיעה: הבחור חטף רגליים קרות

4444
4444

איזו ציפור עדיפה בעיניכם, זו שבידכם או זו שעל העץ? מעניין שכשמדברים עליהן, שמים אחת מול שתיים. מטרת הדימוי היא להראות את הרכישה הבטוחה מול זו שבדמיון, אך כדי להעצים את הפער בין שתיהן, מדובר אפילו על שתיים. אם יש לך צפור מציאותית ביד היא עדיפה על שתיים. העץ המרוחק אך הנראה לעין הוא הדמיון שמתעתע בנו.

בת 25 פגשה בחור נאה, כריזמטי, ברוך כשרונות, שכבש את ליבה. בפגישות הוא היה אכפתי, קשוב, שותף. בקיצור: ענה על כל מה שהיא חיפשה.

היה נראה לה שהנה הנה היא מצאה את שלה.

בפגישה האחרונה לפני שהם עמדו לסגור, הם דברו על הכל על הוורט והארוסין והחתונה והשבע ברכות ואיפה יגורו וממה יחיו, והחליטו ה-כ-ל.

הכל היה נפלא ומשמח והיא שמחה על מזלה הטוב, אך למרבה ההפתעה, בשיא השמחה ובאמצע הודעות הטלפונים לכולם, התקשרה אליה השדכנית והודיעה שהבחור חטף רגליים קרות ומעוניין לבטל את הכל.

היא נדהמה, לא הבינה, לא האמינה וחישבה להישבר. בסופו של דבר, היא התגברה והחליטה להמשיך הלאה לבחור הבא.

זמן מה אחר כך הוצע לה בחור אחר. מעט מופנם, ממעט בדיבור, אך… בעל יכולת הקשבה, וחברותי.

בפגישה, לא היתה לו הכריזמה של הראשון, אך… היו לו מעלות משל עצמו ומה שאמרו עליו היה נכון.

זהו סיפור אמיתי של התלבטויות.

האם הצפורים על העץ הן הקסם שמושך אותנו ומתעתע בנו? ואילו הצפור ביד נדמית אפורה משהו ואינה מלהיבה במיוחד? זה מה שהיא שאלה את עצמה. האם לנסות בכל זאת לחזור אל הקודם שמשך את ליבה? או להתקדם עם השני?

בספור הזה, אחרי התלבטויות רבות, היא החליטה על הצפור שביד.

במקרים אחרים,לפעמים ההתלבטות היא לא בין הצפור הזו או השנייה. אלא בין להיות או לחדול, כלומר, ללכת על בחור אחד מסויים, כן או לא? אין כאן התלבטות אלא קושי להחליט. ובדימוי הצפורים, יש לה צפור אחת ביד והשאלה היא, לקחת אותה? במקום הזה אם היא נפגשת הרבה, רצוי לבדוק מה עומד מאחורי פגישות שאינן מובילות לשום מקום.

בת אחרת מסתבכת כשהיא מחליטה שהבחור שהיא פוגשת לא בשבילה,

היא: תמיד עדיף לי שהוא מוריד.

אני: ומה את עושה אם הוא מעוניין להמשיך?

היא: אני ממשיכה להיפגש…

אני: אבל אם החלטת שהוא לא בשבילך?

היא: נכון, אבל אולי הוא המיועד לי (הבאשערט שלי)?

אני: נו באמת… לשם כך פגשת אותו, כדי שתדעי אם הוא מתאים לך!

מעניין, אין לה התלבטות בקשר לבחור. ברור לה שהוא לא בשבילה. יש לה רק התלבטות בקשר לדרך המילוט. ובדימוי שלנו, במקום שהיא תשחרר את הצפור, היא מצפה שהצפור תשתחרר בעצמה, מחשש שהיא תרצה להשאר בידה.

התלבטויות חשוב שתהיינה מדוברות. ככל שדנים בהן, קל יותר לעבד אותן ולהגיע להחלטה גם אם זה לוקח זמן. יותר קשה כשלבת (או לבן) אין כלים לקחת החלטות.

הניה גולדברג פסיכותרפיסטית לענייני משפחה ושידוכים, יעוץ אישי, קבוצתי והרצאות 026424049 hgoldbrg10@gmail.com

השארת תגובה