מי צריך פיזיותרפיה? המדריך למתחילים

פיזיותרפיה
פיזיותרפיה

עד לפני מספר חודשים ששמעתי את המושג פיזיותרפיה דימיינתי מתיחות קפיצות, וסוג של רפואה סינית. החיים מפתיעים ופציעה קשה בקרסול הפגישה אותי עם המושג פיזיותרפיה, והיי, מדובר בעולם שלם שמתייחס גם אל הדברים הכי קטנים בחיים , כאלה שיכולים לשנות את אורח החיים שלנו ולהפוך אותו לבריא יותר

המפגש עם מכון פיזיואקטיב בירושלים הכניס אותי למסע מרתק, שכולל היבטים אמיתיים מקצוענות לגוף וכן, גם לנפש.

רק כשאתה נמצא במקום כזה, עם צוות מקצוען שעוטף אותך גם באנרגיות של הצלחה, אנרגיות של תקווה, חוויתי ניסים ומפלות ושוב ניסים. אז אחרי בלוז הפציעה בסדר גודל של מיכל חומצה, אחרי טיפול אחד חוויתי שמחה והפכתי למלאת תקווה, דרך לפני ,אבל ההתחלה שלה בהחלט מבטיחה.

בשבועות הקרובים אפתח לכם צוהר לעולם שלא הכרתם, ערן לוי הוא פיזיותרפיסט מוסמך מומחה לשיקום פציעות ספורט וטיפול לימפאטי ולכל מה שקשור בתחום הפיזיותרפיה הוא הקים את מכון פיזיואקטיב בירושלים, ואם יש לכם שאלות בסיום קריאת הטור אתם מוזמנים לשלוח אותם למייל ותקבלו ממנו תשובה באופן אישי.

ועכשיו תסלחו לי אני מעבירה את רשות הכתיבה לערן. המדריך הראשוני להבנת הפיזיותרפיה.

כמו שאמרתי לכם, המילה פיזיותרפיה עוברת להרבה אנשים ליד האוזן עד שהם נתקלים בה במציאות, כי הם זקוקים לה, ופעמים רבות אנשים סובלים ולא חולמים שפיזיותרפיה יכולה לשפר להם את איכות החיים, מדובר באגף רפואי חשוב מאד, קבלו את המילון הקצר להבנת התחום:

הפנינו לערן מספר שאלות עליהם הוא יענה.

פיזיותרפיה מהי? למי מיועדת פיזיותרפיה? מה הוא אבחון פיזיותרפי?

באילו פגיעות אתה מטפל כפיזיותרפיסט? ומה הם סוגי הטיפולים המוענקים במכון הפיזיותרפיה?

.פיזיותרפיה הינו מקצוע טיפולי פרא רפואי העוסק באבחון, שיקום ומניעה של בעיות במערכת התנועה. מקצוע הפיזיותרפיה הינו מדעי ומבוסס מחקר קליני

באבחון פיזיותרפי מבצע הפיזיותרפיסט בדיקה מקיפה ומשתמש בטכניקות רבות בכדי להגיע למסקנה מהיכן מגיע הליקוי שגורם לכאב.

הפיזיותרפיסט מנסה לתקן את הליקוי על ידי טכניקות ידניות רבות, תרגילים לחיזוקי שרירים, מתיחות וכמו כן שימוש רב במכשור מתקדם לחימום וקירור וכמו כן בטכנולוגיות מתקדמות הכוללות בין היתר גלי קול, חשמל ולייזר.

תפקיד הפיזיותרפיסט הוא להביא את המטופל לתפקוד מיטבי ואנו מנסים להחזיר את המטופל למצב לפני הפציעה ואף לחזק אותו בכדי למנוע פציעה נוספת

הפיזיותרפיה התקדמה מאד בשנים האחרונות ומעניקה פיתרון וטיפול להמון בעיות בתחומים רבים ותת התמחויות:
בעיות שלד שריר ובעיות אורתופדיות (כאבי גב, צוואר, ברכיים)
שיקום לאחר שברים
שיקום לאחר אירועים מוחיים
שיקום פציעות ספורט
טיפול לימפאטי
סחרחורות- ורטיגו
טיפול בהתפתחות הילד
טיפול נשימתי
טיפולים נוירולוגיים
שיקום רצפת אגן
טיפול בעקמת ושיפור יציבה
סביר להניח שרוב האנשים יצטרכו טיפולי פיזיותרפיה בשלב כלשהו בחייהם

"בקליניקה שלי – פיזיואקטיב הצוות שלי ואני מטפלים במקרים רבים ולשמחתי הרבה בהצלחה לרוב", מדגיש ערן, ואני מזכירה לכם אתם יכולים לנצל את הבמה לשלוח לו שאלות, וגם לקבל מענה.
חורף בריא.

השארת תגובה