מותג האופנה הבינלאומי RESERVED – הנחשב לזארה הפולני יפתח רשת חנויות בישראל

בהשקעה של 70 מיליון ₪ קבוצתH&O קיבלה את הזיכיון להפעלת רשת RESERVED בארץ

- ספטמבר 2017 צילום יחצ פתיחת סניף ריזרבד בלונדון
- ספטמבר 2017 צילום יחצ פתיחת סניף ריזרבד בלונדון

קבוצת H&O חתמה על זיכיון לשיווק מותג האופנה הבינלאומי RESERVED בישראל.

RESERVED נחשב למותג מוביל עם צמיחה גבוהה במיוחד וכיום עם 461 חנויות ברחבי העולם. המותג בבעלות קבוצת LPP שלה מעל 1700 חנויות בעולם. הוא נחשב למותג אופנה המקביל לזארה בזכות עיצוב דומה ועם זאת מציע מוצרים איכותיים במחיר נמוך יותר.

המותג יגיע לישראל במהלך החציון הראשון של שנת 2018. ההשקעה במהלך עומדת על כ 70 מיליון ₪.

קבוצת H&O מתכננת לפתוח כ 30 חנויות של המותג בארץ. שלושת הסניפים הראשונים שלו ייפתחו במחצית 2018. שטח כל חנות יעמוד על 1,500 מ"ר, וכל אחת תכלול מחלקות לנשים, גברים וילדים.

קבוצת LPP מחזיקה בחמישה מותגי אופנה, ומכירותיה ב־2016 הסתכמו בכ־6 מיליארד שקל. קבוצת H&O תחזיק בזיכיון לכל המותגים. בשלב הראשון ייפתחו חנויות של RESERVED שמיועדת לגברים, נשים וילדים. מדובר במותג שנמצא בצמיחה גבוהה ביותר ברחבי העולם.

בענף האופנה משווים את קבוצת LPP לקבוצת אינדיטקס הספרדית, בעלת המותג הפופולרי זארה, שכן היא מונה מספר מותגים שונים הממוצבים שונה אחד מהשני. המותג המוביל הוא כאמור RESERVED, שדומה בעיצוב לזארה אך מציע מחירים זולים מהרשת הספרדית.

הפריזנטורית של מותג האופנה RESERVED היא דוגמנית העל קייט מוס, שלאחרונה הגיעה להשקת חנות ענק של המותג באוקספורד סטריט בלונדון, בשטח של 3,500 מ"ר.

LPP מפעילה 1,700 חנויות בעולם לחמישה מותגי האופנה. הקבוצה פועלת ב־21 מדינות, בין היתר בערים כמו לונדון, ברלין, מוסקבה, ורשה, בוקרשט, פראג, בודפשט ובלגרד.

הקבוצה מעסיקה 25 אלף עובדים, מתוכם 900 מעצבים ויוצרי קולקציות והיא שוכרת שטחי מסחר בקניונים ברחבי העולם על שטח כולל של 1 מיליון מ"ר. המרלוג הלוגיסטי של הקבוצה אחראי לייצור שבועי של קולקציות עדכניות ובכל שבוע יוצאות לרחבי העולם קולקציות חדשות.

לדברי עמיר משה , מנכ"ל קבוצתH&O : "אחד היתרונות של המותג, מעבר למחירים הזולים, שהוא מותג האופנה הנחשב לבעל הצמיחה הגבוהה ביותר בעולם". לדבריו: החנויות בישראל יתחדשו בסחורה חדשה על בסיס שבועי ורמת המחירים בישראל תהיה זהה לאירופה והמותג יציע מחירים נוחים כדוגמת מכנסי נשים ב־80 שקל, חולצות טריקו לגבר ב־39 שקל, ושמלות לנשים ב־89–99 שקל".

לפי ההסכם בין הצדדים, לאחר שלוש שנים מכניסתה של הקבוצה הפולנית לארץ, צפויה H&O לפתוח חנויות ליתר מותגי LPP, בהם CROPP – אופנת רחוב לבני נוער, HOUSE – אורבן פאשן לצעירים וצעירות, MOHITO – אופנה מחויטת לנשים, ו־SINSAY – אופנת מועדונים לצעירות.

מטה הקבוצה נמצא בגדנסק שבפולין. לקבוצה מחסן לוגיסטי אוטומטי על שטח של 70 אלף מ"ר בגדנסק, ובתוך שנתיים צפויה הקבוצה להכפיל את שטחו של המרלו"ג ל־140 אלף מ"ר, תוכניות המעידות על כוונות הצמיחה שלה.

LPP מדווחת באתר שלה כי היא מאמינה ברב־ ערוציות, ומתכוונת לפתוח אתרי מכירות בכל אחת מהמדינות שהיא פועלת בה.

לדברי עמיר משה: "בקרוב תפתח הקבוצה חנויות מקוונות שיפעלו בכל השווקים שבהם יש לה רשת קמעונאית". הקבוצה מודעת לחשיבות המסחר האלקטרוני בענף ההלבשה, והם רואים בו פוטנציאל גדול להתפתחות נוספת. הודות להשקעות משמעותיות, מכירות האינטרנט שלהם צומחות בקצב של 100% בשנה".

ההוכחה באמונה של הקבוצה הפולנית במסחר המקוון באה לידי ביטוי במכירות המקוונות – החברה דיווחה על עלייה של 106% במכירות המקוונות ברבעון השני של השנה, שהסתכמו ב־84.8 מיליון זלוטי (כ־83.6 מיליון שקל).

LPP היא בין 20 החברות המובילות שנסחרות בבורסת פולין. הקבוצה סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 1.7 מיליארד זלוטי (כ־1.63 מיליארד שקל), עלייה של 13.5% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הנקי עלה ב־92.9% ברבעון השני והסתכם ב־173.3 מיליון זלוטי (כ־170 מיליון שקל).
קבוצתH&O הינה מקבוצות האופנה הגדולות והמובילות בישראל מאז 1994. הקבוצה מעסיקה מעל 1,200 עובדים ומפעילה כ- 60 חנויות בישראל של רשתות אייץ אנד או (H&O), קרטרס-אושקוש (Carter's-OshKosh) ומדרהוד מטרניטי (Motherhood Maternity) הנמצאות במיקומים מרכזיים, בקניונים, מרכזי קניות ופאוור סנטר (שטח מסחר כולל של כ- 40,000 מר'). לרשת מועדון לקוחות המונה כ- 400,000 חברים וכ-170,000 מחזיקי כרטיס אשראי מועדון Cal-H&O .

השארת תגובה