חובה לדעת מה סוג העור שלך לפני שאת מתמסרת ל'פילינג'

פילינג לא מתאים לכל אחת וחובה לדעת מה סוג העור שלך לפני שאת מתמסרת לטיפול הפופולארי הרבה נשים חושבות שיש להן עור דק ועדין מדי לפילינג ואם יש להן פצעי אקנה על הפנים אז הן חוששות מלגעת בעור. אבל למעשה, כמעט כל סוג עור יכול להרוויח מפילינג מתאים

פילינג
פילינג

לפני שאת עושה טיפול של קילוף תאי עור כדאי לך לקרוא את ההמלצות הבאות. פילינג לא מתאים לכל אחת וחובה לדעת מה סוג העור שלך לפני שאת מתמסרת לטיפול הפופולארי

הרבה נשים חושבות שיש להן עור דק ועדין מדי לפילינג ואם יש להן פצעי אקנה על הפנים אז הן חוששות מלגעת בעור. אבל למעשה, כמעט כל סוג עור יכול להרוויח מפילינג מתאים. אז מה זה פילינג? פילינג זה בעצם קילוף של תאי עור. עומק הטיפול תלוי בחומר או במכשיר שבו משתמשים. וזה גורם לחידוש העור, לסילוק תאים מתים או פגומים ולצמיחתם של תאים חדשים.

הפילינג יכול לטשטש כתמים, לשנות גוון וטקסטורה בעור ולהפחית את המראה של קמטוטים – תלוי בסוגו ובעומק. הפילינג גורם לעור לזהור ולהיראות טוב יותר מתחת למייק- אפ (דומה לשיוף של קיר לפני שצובעים אותו). אבל, פילינג גם עלול לגרום לנזק אם אין התאמה בין סוג העור והבעיה לסוג הפילינג הנבחר. פילינג יכול להיות ביתי, יכול להיות מבוצע ע"י קוסמטיקאית וכן ע"י רופא- בעזרת חומצות או מיכשור מתקדם שבעזרתו ניתן לעשות פילינג מתוחכם

ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, נותנת טיפים כיצד נתאים את הפילינג לסוג העור.

להלן רשימה שתעזור לכן להתאים את הפילינג המתאים לסוג העור ולקבל מראה זוהר באדיבות ד"ר להבית אקרמן:

  1. עור יבש.אתן עשויות לתהות: האם פילינג יקלף את העור היבש? אז לא בטוח. על מנת לטפל בעור יבש יש צורך בפילינג עדין המכיל חומצות אלפה הידרוקסיות עדינות ובמקביל להשתמש בספוג עדין. מיד לאחר הקילוף יש למרוח תכשיר לחות עשיר. למי שיש עור יבש ומתקלף ניתן לעשות פילינג עדין כזה פעמיים בשבוע. חשוב לדעת, לא מומלץ פילינג כזה על בסיס יום יומי אם אתן בעלות עור יבש ומתקלף.
  1. עור שמנוני ומועד לאקנה. אתן יכולות לתהות האם האקנה יחמיר בעקבות פילינג? אז לא מומלץ לעשות פילינג אגרסיבי ושפשופים עם ספוג נוקשה. מומלץ להשתמש בחומצה גליקולית או סליצילית – זה יגרום לפירוק השומן ויעזור לפתור את הנקבוביות הסתומות ובכך לשפר את מצב האקנה. מומלץ להשתמש בתכשירים ביתיים פעמיים בשבוע. פילינג עם חומצות באחוזים גבוהים יותר מומלץ פעם בחודש-שלושה.
  2. עור רגיש.לבעלות עור רגיש מומלץ להימנע מפילינג אגרסיבי לעיתים קרובות. אך ניתן להשתמש בסבון פילינג פעמיים בשבוע, לדוגמא מגרגרי פירות.
  3. עור נורמלי.כשאומרים “עור נורמלי” מתכוונים בדרך כלל לעור מעט שמן באזורי ה-T ויבש יותר באזור הלחיים. עם עור כזה בהחלט אפשר להשתמש בתכשירי פילינג ביתיים פעמיים עד שלוש בשבוע וכן לעשות פילינג קוסמטי חזק יותר לניקוי עמוק יותר פעם בחודש-חודשיים. ניתן להוסיף גם בנוסף לסבון פילינג פילינג של חומצה גליקולית (פחות מ10%) פעם בשבוע.
  4. מתי עדיף לעשות את הקילוף – בבוקר או בערב?בעיקרון, אפשר גם בבוקר וגם בלילה, אבל בדרך כלל בלילה אנחנו מורחות על עור הפנים תכשירים חזקים ופעילים יותר ולכן אם נעשה את הקילוף בלילה אז כמות גדולה יותר מהחומר הפעיל שנמרח לאחר הקילוף יחדור לתוך העור.
  5. ניתן מעבר לפיליג הביתי לעשות טיפול פילינג אצל קוסמטיקאית וכן אצל רופא. פילינג אצל קוסמטיקאית יקלף שכבה עבה יותר מעור הפנים ויטפל בקמטוטים ופיגמנטציה. מומלץ לעשות פעם בחודשיים שלושה כטיפול מתחזק. פילינג ע"י רופא- בד"כ עם חומצות או עם מכשירי לייזר ואור- יעזור ממוקד יותר לביות פיגמנטציה קשות, לצלקות אקנה ולשיפור משמעותי יותר בקמטים ומרקם עור. לרוב מבוצע כסדרת טיפולים לתיקון בעיה ספציפית ולא באופן שוטף
תגובה אחת
  1. איזה פיליניג ביתי מתאים לעור שומני עד מעורב ?

השארת תגובה