חוקרי מכללת אפרתה הציגו בכנס חוקרים בינלאומי: יצירה ללא הכוונת הגננת – משמעותית יותר לילדי הגן

כנס EECERA (European Early Childhood Education Research Journal) לחוקרי הגיל הרך בבולוניה שבאיטליה נערך בהשתתפות מעל 1000 חוקרים מכל רחבי העולם

אילוסטרציה: ילדים בגן
אילוסטרציה: ילדים בגן

שלושה מרצים מהחוג לגיל הרך במכללת אפרתה – ד"ר דוד ברודי, רותי נאמן, ונטלי גיבלי, הוזמנו לכנס חוקרי הגיל הרך העולמי שנערך השבוע באיטליה והציגו את מחקרם שגילה כי יצירה של ילדים בגן ללא הנחיות של הגננת משמעותית יותר עבור הילדים. במחקר נבדק היחס של הילדים ליצירה כאשר מבקשים מהם ליצור עם הנחיות של הגננת לעומת יצירה חופשית, והוא העלה כי בקבוצות שבהן הגננת אפשרה להכין יצירה ללא הנחיות, הביעו הילדים את עצמם, סיפרו סיפורים אישיים והרגישו חופשיים ליצור כיד הדימיון הטובה, זאת לעומת ילדים שקיבלו הכוונה מהגננת.

כנס EECERA (European Early Childhood Education Research Journal) לחוקרי הגיל הרך בבולוניה שבאיטליה נערך בהשתתפות מעל 1000 חוקרים מכל רחבי העולם.

ראשת אפרתה, ד"ר סיגלית רוזמרין אמרה כי המכללה מעודדת את חוקריה ומרציה להיות חלק מהעשייה האקדמית המחקרית,להציג את המחקרים בכנסים בארץ ובחו"ל ולהיות שותפים בקהילה הבינלאומית העוסקת בחקר הגיל הרך.

ד"ר דוד ברודי הרצה בכנס על גברים המלמדים במסגרות הגיל הרך לאחר שבדק את נתוני הנשירה שלהם מהמקצוע ומצא כי יש נשירה משמעותית בתוך זמן קצר ולאורך השנים.

ברודי קרא בכנס לאגד חוקרים מכל העולם על מנת לחקור לעומק את התופעה, ולהביא לאיזון מגדרי בסגל ההוראה בגני הילדים.

השארת תגובה