בתוך חודשיים בלבד גויסו 300 נציגים שהתחייבו לגייס כל אחד סך של 15,000 ₪

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף והראשל"צ ורבה של ירושלים רבי שלמה משה עמר ביקרו במרכז רוחני הגדול בדרום שיוקם בבאר שבע באמצעות מודל ייחודי של רשת שיתופית ביוזמת הרב יוסף חיים בצרי

ר' עמר ר' בצרי
ר' עמר ר' בצרי

החזון: "את בית המקדש של באר שבע בונים ביחד באהבת חינם"

גדולי הרבנים הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף והראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמר ביקרו השבוע בבאר שבע בישיבתו של הרב יוסף חיים בצרי ישיבת "בית יוסף" ובמרכז הרוחני הגדול בדרום.

מרן הגיע יחד עם המרא דאתרא הרב יהודה דרעי אל חדר הלימוד של הרב בצרי, לא היה ניתן להתעלם מהתפעלותו של מרן מדגם המרכז הרוחני הגדול בדרום שיוקם.מרן בירך על היוזמה ושבקרוב ממש עיר האבות תהנה ממקדש מעט זה.

הרב בצרי פתח את הערב בברכה ובהוקרה גדולה ועצומה על הגעתו של מרן והביע התרגשות מזכות זו שזכתה לה הישיבה והעיר. מרן דיבר אל קהל הציבור המיוחד על חשיבותה של קביעת העיתים לתורה, מתוך חיזוקים מיוחדים של סיפורים על אביו זצל מרן הרב עובדיה יוסף.

גם הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמר ביקר השבוע בישיבת בית יוסף בראשות הרב יוסף חיים בצרי לרגל הימים הנוראים הבעל"ט.

במסגרת הביקור העביר הראשל"צ שיחה מחזקת לתלמידי הישיבה. ראש הישיבה הרב בצרי סיפר למרן על התפתחות הישיבה והמוסדות ועל האצת קצב הבניה של המרכז הרוחני הגדול.

הפרויקט בשמו הלא רשמי: "את בית המקדש של באר שבע בונים ביחד" הוא פרויקט ייחודי במודל ייחודי, ראשוני ותקדימי של שיתוף הציבור והקהילה בבניית מרכז רוחני עוצמתי בבאר שבע מתוך מטרה שהשותפות הינה חלק בלתי ממהות המרכז שכן מרכז רוחני של כולם צריך להבנות ע"י כולם. המרכז הרוחני "בית יוסף" והמודל הינו עפ"י החזון של הרב בנימין זאב בצרי שנפטר בגיל 57.

המודל ייחודי של השיתוף מנוהל ע"י הרב יוסף חיים בצרי בנו של הרב בנימין בצרי ומנהל הקמפיין יאיר שושן בו משתתפים כאחד דמויות מוכרות ומשפיעות מבאר שבע כגון: אנדריי אוזן-יו"ר המועצה הלאומית לספורט, שחקני הפועל באר שבע שיר צדק ואליניב ברדה, דוד בונפלד –ראש העיר לשעבר של באר שבע ועוד לצד תושבים שביקשו להתגייס לטובת הפרויקט שהם השגרירים שיגסו את הסכום הנדרש המטרה 450 איש שכל אחד מגייס 15,000 ₪ יודגש שבחודשיים בלבד גויסו 300 נציגים מהעיר והאזור, גיוס הכספים היינו נטו להקמת מרכז הרוחני הגדול בדרום, ללא מתווכים.

גם אוהדי הפועל באר שבע התגייסו לגייס כסף לבנות בית כנסת לזכרה של יובל אלימלך ביתו של סתיו אלימלך בפרויקט.

כיום, המרכז פעיל מסביב לשעון במבני קרוואנים רעועים בו כל דכפין יוכל למצוא בית רוחני. החל מחוזרים בתשובה, נוער נושר, נערות במצוקה ואברכים צעירים המשתכנים בכולל במבנים טרומיים כולם ביחד במקום אחד ללא "שיפוטיות" של כל הזרמים. הייחוד של המקום שמהווה מוקד משיכה היינו מרכז רוחני של כולם ביחד שמקרב ומאחד במאור פנים, אוזן קשבת ודלת פתוחה. וממשיך את מסורת החסד וגמילות החסדים של הרב בנימין בצרי. כיום לאורך כל שעות כיממה מתפללים מעל 1000 איש . וגולת הכותרת פעם בשנה מעמד הסליחות בין הגדולים בעולם

החזון:" מרכז רוחני עוצמתי ומעצים בבאר שבע העיר שתהווה מודל ולא רק בספורט"

בזכות הקשר בין העיר לשלושת האבות: אברהם יצחק ויעקב, מכונה באר שבע "עיר האבות והחזון הוא לבנות את קרית האבות בעיר האבות ובאר שבע תתקע יתד בתחום היהדות ותוביל קריה רוחנית עוצמתית הגדולה בדרום לתושבים ובמקביל תעצים את העיר ותהפוך את באר שבע לסמל ולמובילה לא רק בספורט אלא מרכז רוחני שתהווה מגדלור וזרקור לסביבה כולה.

על הפרויקט:
יכלול מספר בתי כנסת שבכל שעה יש תפילה וכל אדם ימצא בית כנסת לפי דרכו. בקומה א' יהיו 7 בתי כנסת קטנים ואחד מרכזי גדול. חדרי לימוד ומקווה טהרה.

מלבד בית כנסת שיעורי תורה יהווה המקום מפלט לכל המבקשים ויהווה מוקד עליה לרגל מאחד ומגשר בין כל חלקי האוכלוסייה וייתן מענה לכל הדברים שצריך. זה לא מרכז רוחני שנבנה סביב "דמות" ותהייה חצר של מקובל אלא סביב "נושא" של שיתוף, אחדות וקירוב לבבות.

תגובה אחת
  1. אשרי עם ישראל

השארת תגובה