עוד אקזיט ישראלי: הפעם זה 'רק' 11.9 מיליארד דולר

חברת תרופות אמריקנית רכשה השבוע את חברת קייט פארמה הישראלית בלא פחות מ-11.9 מיליארד דולר • החברה פועלת בתחום המערכת החיסונית והגיעה לשווי שוק של 8 מיליארד דולר

דולרים
דולרים

אקזיט ישראלי ענק: ענקית התרופות האמריקנית גיליאד רכשה את חברת קייט פארמה הישראלית ב-11.9 מיליארד דולר לפי שווי של 180 דולר למניה. החברה הישראלית מפתחת הנדסה גנטית של המערכת החיסונית ופועלת בייצור תרופות וטיפולים בתחום המערכת החיסונית.
בעבר סיפר ד"ר אריה בלדגרין, מייסד קייט פארמה, כי הם ביססו את החברה על העבודות של פרופ' זליג אשחר ממכון ויצמן. "לפני 25 שנה העבודות שלו נראו כמו חלום", אמר. "הרבה אנשים לא האמינו בו ולא היה להם עניין בזה. אבל הרעיון שלנו היה לעשות הנדסה גנטית של מערכת החיסון כדי שתתקוף בעצמה את הגידול הסרטני. בטיפול שלנו אתה לוקח דם בעירוי מהחולה, מבודד את תאי ה־T שלו, מהנדס אותם בצורה ספציפית לגידול של החולה, ואחרי השלמת השינוי הגנטי מחזיר אותם לגוף. בעצם אנחנו משתילים לתאי ה־T האלה מעין GPS שמנחה אותם לחדור ישירות לתוך הגידול הסרטני ולחסל אותו. כשהגידול חוזר וגדל הם מיד תוקפים אותו שוב".

החברה נוסדה בשנת 2009, בשנת ב-2014 הונפקה החברה בנאסד"ק לפי מחיר של 17 דולר למניה. כבר בהנפקה הראשונית גייסה החברה 150 מיליון דולר. כיום, שלש שנים בלבד לאחר ההנפקה, רושמת החברה שווי של למעלה מפי 10: 180 דולר למניה. המחזיקות הגדולות בחברה, הם קרנות אמריקניות בניהם גם חברות הביטוח הישראליות מגדל ומנורה המחזיקות יחד כמיליון וחצי מניות.

"הרכישה של קייט פארמה מבססת את גיליאד כמובילה בתחום תרפיית תאים, ומספקת בסיס ממנו נוכל למצוא טיפולים חדשניים נוספים עבור אנשים עם סרטן במצב מתקדם", מסר מנכ"ל ונשיא גיליאד ג'ון מיליגן. לדבריו, "תחום הטיפול בתאים התקדם במהירות, עד לנקודה שבה המדע והטכנולוגיה סללו נתיב ברור לעבר טיפול פוטנציאלי לחולים".

"זוהי שנה של אבני דרך עבורנו. כל אחד מההישגים שלנו הוא שיקוף של הכישרונות הייחודיים לקייט. אנחנו נרגשים שגיליאד, אחת החברות החדשניות ביותר בתעשייה, מכירה בערך שלנו וחולקת עמנו את התשוקה לפיתוח טיפולים מתקדמים ובעלי פוטנציאל ריפוי למטופלים", הוסיף אריה בלדגרין, יו"ר, מנכ"ל ונשיא קייט.

השארת תגובה