צפו: המכתב של רבי דוד אבוחצירא למשה אבוטבול והסיפור המלא

לאחר פירסום העדות כי רבי דוד אבוחצירא צירף למכתב גדולי ישראל את המלים 'לשומעים ינעם' • אנו מציגים את המכתב הנוסף אותו כתב רבי דוד בכתב ידו למען ראש העיר משה אבוטבול

משה אבוטבול
משה אבוטבול

התמיכה של גדולי ישראל שהכרחית להצלחת כל מועמד המבקש את ראשות העיר בית שמש, עולה לכותרות לקראת הבחירות שיערכו עוד כשנה, וריבוי הבוחשים בקדירה. בין היתר, פרסמנו השבוע עדות נדירה מתוך ביתו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, שכידוע אינו נוהג להתערב בנושאים פוליטיים ולמרות זאת, חרג ממנהגו בבחירות האחרונות בבית שמש.

מהעדות, המתייחסת לבחירות המוניציפאליות האחרונות, עולה כי האדמו"ר סירב כדרכו לחתום על מכתב התמיכה, ולאחר הפצרות, ניאות להוסיף מילים ספורות לקול קורא – ללא חתימה – 'ולשומעים יונעם'.

כזכור, בעקבות טענות לזיופים בקלפיות, פסל בג"צ את הבחירות והעיר נכנסה לקלחת בחירות שהעמידה בסיכון את האחיזה החרדית בעיר, ויתרה מזאת, לחילול ה', במידה ויתברר כי אכן הזיופים הם אלו שהביאו ללקיחת הבחירות.

בבחירות החוזרות, התייצבו כל חוגי החרדים לצידו של משה אבוטבול, וכולם ריכזו מאמצים כבירים להצלחתו.

בין היתר, ביקשו הפעם קברניטי הציבור, להשיג את תמיכת האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, ושבו בשנית למעונו, במטרה לצאת עם מכתב תמיכה מפורש.

היה זה יום ראשון, ומשלחת בראשות ראש העיר התייצבה בנהריה. אלא שאז התברר כי האדמו"ר לא יקבל את פניהם, והם נאלצו ללון בעיר.

למחרת, נכנסה המשלחת לאדמו"ר, ולמרות העדפתו שלא להביע תמיכה פוליטית, קיבל את בקשתו של הרב קולדצקי, חתנו של מרן הגר"ח קנייבסקי שנשלח במיוחד, והחליט להעניק תמיכה נדירה.

בענוותנותו הרבה, לא ראה האדמו"ר לנכון להוסיף את חתימתו על מכתבם של מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, והוא הציע להוציא מכתב משלו.

וכך, הגיעה תוצאה מרגשת, במכתב נדיר בו קורא רבי דוד נלהבות לתמוך באבוטבול, כשהוא מורה לכולם לפעול בכל הכוחות להצלחתו.

לסיום, שלף רבי דוד בקבוק יין, העניקו לראש העיר משה אבוטבול, ואמר לו בביטחון: 'את הבקבוק הזה תפתחו לאחר שתנצחו, וממנו תשתו לחיים'.

והשאר, היסטוריה.

השארת תגובה