ראשון לציון: בש"ס מחפשים מועמד לרבנות – בורסת השמות

למרות שסגן ראש העיר מטעם ש"ס, אריה כהן, משוכנע שהרבנות בכיסו, בצמרת המפלגה מעדיפים מועמד מוסכם יותר  מי המתמודדים האפשריים? ומי יחליף את כהן במועצה במידה וייבחר?

הרב זמיר כהן
הרב זמיר כהן

מתלהט הקרב על רבנות העיר ראשון לציון. לאחר שבמשרד הדתות אישרו לקדם את הליך בחירת רב ספרדי לעיר, המועמד שכבר הצהיר כי יתמודד לתפקיד הוא אריה כהן, המשמש כסגן ראש העיר מטעם ש"ס. בשיחה עם 'קו עיתונות' הוא תוקף את המועמד הנגדי הרב שלמה לוי ובטוח כי הוא הרב הראשי הבא של העיר. אך מנגד, ל'קו עיתונות' נודע כי בש"ס מתכוונים להציב מועמד חדש מטעמם לרבנות העיר, ומעדיפים להימנע מתמיכה בכהן, המוגדר על ידי גורמים בצמרת המפלגה כ"דמות שנויה במחלוקת"..

בין השמות שעלו לאחרונה כאופציה להתמודדות אפשרית הם הרב זמיר כהן המשמש כיו"ר ארגון הידברות ומרבני ש"ס, זאת גם בשל מעמדו בציבור הרחב והפופולאריות שהוא זוכה לה, הרב אופיר מלכה חתנו של הגאון רבי ראובן אלבז שלאחרונה התקרב לש"ס לאחר שחבר לרדיו 'קול חי', שמו הועלה כמועמד אפשרי אך הוא שלל זאת. וכמו"כ הרב שלמה לוי ר"י ההסדר בראשל"צ.

"על פניו אני אהיה רב העיר הספרדי הבא של העיר". טוען אריה כהן. לדבריו, "יש כל מיני מועמדים שרוצים להתמודד אך לי יש את התמיכה של ש"ס ומרבית חברי המועצה שהודיעו כי יתמכו בי. לא יכול להיות שלא יהיה רב ספרדי לעיר הרביעית בגדלה בישראל".

בראשון לציון מכהן עשרות שנים בתפקיד הרב האשכנזי, הרב יהודה דוד וולפא, אך לטענת אריה כהן הוא לא יכול לעשות את תפקידו בשלמות: "הרב וולפא הוא בן 86, אני מתפלל לאריכות ימיו בבריאות, אך אני לא מצפה מאחד בגילו למה שאפשר לצפות מרב בגיל 50". אומר כהן. על הרב שלמה לוי הוא מותח ביקורת כי "לא התגורר כל ימיו בראשון לציון, בניגוד לי שנולדתי בעיר וגדלתי בה כל ימיי".

לאחר פיטוריו של הרב כהן מהמועצה צפוי קרב על התפקיד בו כיהן כהן עד כה. אריה כהן הוא חבר מועצה יחיד מטעם ש"ס ואחריו ברשימה היה מאיר עקיבא שפרש מש"ס וחבר לאלי ישי. כעת, בכירי ש"ס צפויים להכריע מי הפעיל שייכנס במקומו של אריה כהן.

לסיום, מעריך כהן שהבחירות לא ייערכו לפני הבחירות לרשויות המקומיות ב-2018.

לדברי גורמים פוליטיים בראשל"צ, הרב לוי יהיה 'קל יותר לעיכול' בקרב הציבור הליברלי החילוני, בשל עמדותיו המתונות יותר. כך או כך, נראה כי למרות אישור משרד הדתות להתחיל בהליך הבחירות, הדבר יארך עוד זמן רב.

השארת תגובה