בנט: 'הארץ' מפתחת עוינות ואנטישמיות כלפי המסורת היהודית

יושב ראש 'הבית היהודי' התייחס למאמר שפורסם בעיתון אשר שם ללעג את תפילת 'קל מלא רחמים' שהוגדר כ'תפילה ג'יהאדיסטית'

הארץ
הארץ

יושב ראש 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט תוקף את עיתון 'הארץ' בגין מאמר ששם ללעג את תפילת 'קל מלא רחמים', הנאמרת מעל אבני השיש שתחתם טמונים לוחמי וגיבורי צבא ההגנה לישראל שחרפו נפשם בעד ארצנו.

במאמר שראה אור בין דפי העיתון, נכתב כי תפילת 'קל מלא רחמים' כמוה כתפילה ג'יהאדיסטית (עפרה לפומיה).

בנוסף ערך העיתון השוואה מקוממת בין הגב' מרים פרץ ששכלה שניים מבניה בעת שירותם הצבאי, לבין אמהות מחבלים.

'בהודעה שפרסם בנט נאמר, כי "עיתון 'הארץ' משווה אותה לאמא של ג׳יהאדיסטים מוסלמים, ובאותה הזדמנות מבזה את חללי צה״ל. מבחינת עיתון זה אין הבדל בין אם שכולה של גיבור ישראל לבין אמא של מחבל-רוצח".

לדברי השר, "היהדות מקדשת את החיים; הג'יהאד האיסלמי מקדש את המוות. צה״ל נלחם להגן על חיי אזרחי ישראל; ארגוני האיסלאם הג׳יהאדיסטי פועלים לרצוח את אזרחי העולם – מי שמשווה בין השניים, איבד את היכולת להבדיל בין טוב לרע, ולמעשה שונא את עמו ואת מורשתו. לא ייאמן. עיתון ישראלי. אחר כך קוראים מאמרים כאלו בעולם ומפתחים שנאה כלפי ישראל".

בהמשך תקף השר את רוח המפקד בעיתון לאנשים חושבים שמדיפה ריח של לעג ובוז לכל דבר שריח המסורת היהודית נודפת ממנו, "אוטו-אנטישמיות היא תופעה חברתית-פסיכולוגית שבה יהודי מפתח בוז ועוינות אובססיביים כלפי המסורת היהודית, מנהגים, וכלפי יהודים שומרי מסורת. עיתון הארץ לוקה באוטו-אנטישמיות. האחריות על המאמר איננו רק על הכותב, אלא על המערכת שמעודדת רוח שנאה-עצמית זו. זה לא שמאל וזו לא ״הדתה״; זהו אוטו אנטישמיות", אמר.

השארת תגובה