ירדן דורשת מישראל: התנצלות פומבית על הרג המחבל בשגרירות

תקרית הירי בירדן: הרשויות בירדן לא יאפשרו את חזרת צוות השגרירות הישראלית לעמאן, עד להתנצלות פומבית של ישראל על הרג שני האזרחים שנהרגו בתקרית, כמו גם מיצוי הדין עם המאבטח היורה

שגרירות ישראל בירדן
שגרירות ישראל בירדן

התקרית בירדן: אמש דיווח העיתון הירדני "אל ראד" ממקורות בכירים בממלכה, כי ירדן לא מתכוונת להתקפל ולהתיר את חזרת צוות השגרירות הישראלית לעמאן בירת ירדן, עד שישראל תתנצל בפומבי על הרג שני האזרחים בתקרית בשגרירות הישראלית בעמאן. כמו כן, שובם של צוות השגרירות תלוי בסיום ההליך המשפטי ובהתחייבות ישראלית להעמיד את "הרוצח", כלשונם, לדין.

כזכור, צוות השגרירות הישראלית בירדן הוחזר ארצה לפני כשבועיים, לאחר שאזרח ירדני בא לעשות עבודת נגרות כלשהי בביתו של מאבטח השגרירות הישראלית, בעקבות ויכוח שפרץ ביניהם דקר הירדני את המאבטח במברג, וכתגובה המאבטח ירה בו למוות כשבשוגג נהרג אזרח נוסף. צוות השגרירות שהיה נצור בתוך בניין השגרירות במשך יממה שלימה, בעקבות אותו אירוע, הוחזר לישראל יממה לאחר מכן, לאחר מאמצים דיפלומטים מצד ישראל להשיבם ארצה, ביניהם נסיעת בזק של יו"ר השב"כ נדב ארגמן לעמאן בירת ירדן, שיחה של ראש הממשלה נתניהו עם עבדאללה מלך ירדן.

לפני כשבועיים הפרקליטות הורתה לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, לפתוח בבדיקה על האירוע שהתרחש בירדן, בה ירה מאבטח השגרירות למוות בשני אזרחים ירדנים לאחר שהותקף ע"י אחד מהם. בפרקליטות ציינו כי הבדיקה המשטרתית תעשה בליווי הפרקליטות. בהתאם לממצאים שיאספו, תישקל האפשרות לפנות לרשויות בירדן בבקשה לקבלת חומרים נוספים, לצורך השלמת הבדיקה. ההוראה לפתוח בבדיקה, ניתנה על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

השארת תגובה