נתניה • נציגי 'דגל התורה' וש"ס ל'כל הזמן': "לא שוללים ריצה משותפת"

הנציגות החרדית תמימת דעים: אם יתאפשר למרים פיירברג להתמודד לכהונה נוספת – נתמוך בה • לחובר: "יתכן ונרוץ יחד" • חדד: "הכול תלוי בהחלטת המועצת ויו"ר התנועה"

עיריית נתניה, צילום: מתן טורקיה
עיריית נתניה, צילום: מתן טורקיה

במרבית הערים, שנה וחודשיים לבחירות זהו פרק זמן מוקדם בו עדיין לא מדברים בגלוי על הבחירות לראשות העיר, אך לא בעיר נתניה. שם הדיבורים אודות הבחירות החלו בשלב מוקדם, זאת בשל המלצת המשטרה להעמיד לדין את ראש העיר מרים פיירברג. המשטרה אף הודיעה בעבר כי קיימת תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים על-ידי ראשת העיר.

מבדיקת 'כל הזמן' עולה, כי בעיר נתניה אשר ברובה חילונית, זוכים החרדים ליחס הוגן מצד ראש העיר, הבא לידי ביטוי בתקופת בין הזמנים בשורת הופעות ואירועים לציבור החרדי הממומנים על ידי העירייה. לא רק זאת, על המודעות מתנוסס קרדיט נכבד לראש העיר מרים פיירברג על מימון האירועים. הדבר מתפרש בקרב רבים מבני העיר כחיזור אחר קולות החרדים לקראת הבחירות, אך הנציגים החרדים מש"ס ומ'דגל התורה' מבהירים בשיחה עם 'קו עיתונות' כי לא מדובר במהלך של "חיזור אחר קולות החרדים", אלא במהלך של שוויוניות מתבקש ויחסים טובים עם ראש העיר.

משה לחובר, נציג 'דגל התורה' החבר בסיעת 'גל', סיעה שהתמודדה בבחירות האחרונות יחד עם 'אגודת ישראל', מאשר בשיחה עם 'כל הזמן' כי פיירברג מעניקה יחס ראוי לציבור החרדי. לדבריו, "הקשר עם פיירברג מצוין, אך אנו חותרים לשוויוניות גם בדברים משמעותיים יותר הנוגעים לחינוך ולהקצאות מבנים".

לדברי לחובר, במידה ופיירברג תתמודד שוב אין סיבה שלא יתמכו בה פעם נוספת. לחובר גם מתייחס ליחסים עם מפלגת ש"ס המקומית, ולא שולל אפשרות כי בבחירות הבאות ירוצו ש"ס והחרדים האשכנזים ברשימה אחת.

סגן ראש העיר מש"ס, חגי חדד, מציג בשיחה עם 'כל הזמן' עמדה זהה לזו של עמיתו מ'דגל התורה': "לא מן הנמנע שנרוץ יחד בבחירות הבאות". אומר חדד ל'קו עיתונות', אך מסייג מיד: "הכול תלוי בהחלטה של מועצת חכמי התורה ויו"ר התנועה אריה דרעי". לדברי חדד ל"פרגון" של פיירברג לחרדים אין אלמנט פוליטי, אלא מדובר ביחס שהושג לאחר עבודה מאומצת של הנציגים החרדים.

מפלגת ש"ס קיבלה בבחירות האחרונות ארבעה מנדטים, בעוד הסיעה האשכנזית 'גל' המורכבת מ'דגל' ו'אגודה' קיבלה 2 מנדטים. לא מן הנמנע שדרכיהן של 'דגל התורה' ו'אוגדת ישראל' ייפרדו בשל החשדות סביב נציג 'אגודת ישראל' שמעון שר. אך הדבר נתון להכרעת גדולי ישראל בבוא העת.

השארת תגובה