"40 שנות שירות תובעני" ● האלוף עמיקם נורקין מונה למפקד חיל האוויר

טקס חילופי מפקדים בחיל האוויר, צילום דובר צהל (4)
טקס חילופי מפקדים בחיל האוויר, צילום דובר צהל (4)

אלוף עמיקם נורקין מונה היום כמפקד חיל האוויר, במקומו של האלןף אמיר אשל.
 
טקס החילופים נערך בבסיס "תל נוף", במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקדי חיל האוויר בעבר, ראשי הלהקים, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.
 
אלוף עמיקם נורקין מחליף בתפקידו את אלוף אמיר אשל אשר כיהן בתפקיד זה במהלך חמש השנים האחרונות וישתחרר מצה"ל לאחר כ-40 שנות שירות.
 
מוקדם יותר היום העניק מפקד חיל האוויר האמריקאי גנרל ארבעה כוכבים דיויד גולדפין, את עיטור Legion of Merit של הצבא האמריקאי למפקד חיל האוויר היוצא אלוף אמיר אשל. העיטור מוענק לאנשים אשר בלטו באופן יוצא דופן בתפקידם והגיעו להישגים ראויים לציון. העיטור מיועד לחברי שבע זרועות הביטחון של ארצות הברית ולנציגים פוליטיים וצבאיים של מדינות זרות.


 
ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט אמר בטקס: "שבעה עשורים חלפו מפעולת הקרב הראשונה של חיל האוויר הישראלי- מאז חלפו מלחמות, מערכות, ומבצעים מיוחדים רבים שנחרתו במורשת הקרב המפוארת של החיל; ואיתם דורות רבים אשר עיצבו את דמותו והפכו אותו לזרוע מרכזית ביכולת ההגנה וההתקפה של מדינת ישראל וצה"ל – זרוע אסטרטגית, שהיא הערובה לביטחון מדינת ישראל.

אמיר, מאחוריך ארבעים שנים בצה"ל, תשע וחצי שנים במטה הכללי, ולמעלה מחמש שנים כמפקד זרוע האוויר והחלל של צבא ההגנה לישראל. בשנים אלה הובלת במנהיגות, באומץ, בחשיבה יצירתית ובמקצועיות את הזרוע. תחת פיקודך פעלה זרוע האוויר והחלל בהצלחה במבצע "עמוד ענן" ובמערכת "צוק איתן".

בעיתות שגרה הייתה הזרוע כוח מכריע ביכולתו של צה"ל לחזק את ההרתעה, להרחיק מלחמה ולאפשר למדינת ישראל ביטחון, שגשוג וצמיחה. אני מודה לך על שותפות וחברות אמיצה, ובשם צה"ל כולו, אני מביע את הערכתי על 40 שנות שירות בחוד העשייה למען בטחון ישראל. 
מפת האיומים מתרחבת ומשתנה בקצב מהיר ומחייבת אותנו להתאים את יכולותינו לשדה הקרב המודרני. בגבולותינו ארגוני טרור מתעצמים ומבססים את כוחם. צה"ל נדרש לרמת מוכנות גבוהה מאוד מול כל איום. 

מכאן אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת זוהר על נפילתו של רב- סרן דודי (דוד) זוהר זכרונו לברכה, ולאחל החלמה מהירה לסגן און. 

העברת הפיקוד על זרוע האוויר היא אירוע רב משמעות בצה"ל. עמיקם, מאחוריך שירות משמעותי בליבת העשייה המבצעית של הזרוע, וכן כראש אגף התכנון, תפקיד שבמהלכו הובלת את תהליכי הגיבוש וההטמעה של תר"ש "גדעון" ואת חיזוק מדיניות החוץ של צה"ל. אני משוכנע כי יכולותיך כמפקד מצטיין יעמדו לצדך בשעה שתישא באחריות הגדולה בפיקוד על הזרוע העוצמתית של צבא ההגנה לישראל ומדינת ישראל". 
 
מפקד חיל האוויר היוצא, אלוף אמיר אשל אמר: "חיל האוויר הישראלי 2017, מוביל בעולם ביכולות התקפיות, בהגנה אווירית, בכלי טייס מאויישים מרחוק ובשילוביות עם כוחות היבשה והים. כשירותו של החיל, בהתקפה ובהגנה, נבחנה בשנים האחרונות, באלפי מבצעים, בחמש זירות, בטווחים קרובים ואלפי קילומטר מהבית: איומים סוכלו, מטרות הושמדו, רקטות וכלי טייס יורטו והופלו. להישגי החיל חשיבות אסטרטגית לאומית, במזרח התיכון והרחק מעבר לגבולותיו.

 יש לנו נבחרת חלומות אנושית יוצאת דופן: לוחמים ותומכי לחימה, באוויר ועל הקרקע, בשירות חובה, קבע ומילואים. מקצועיים ברמה עליונה, נחושים וצנועים. מעל לכל, פועלים כקבוצה אחת, משרתים רעיון שהוא גדול מכל אחד מאיתנו: ביטחון ישראל הנישא בכנפי חיל האוויר. 
אנו כואבים את אובדנו של דודי זכרונו לברכה, לפני שבוע, מחבקים את משפחת זוהר ומייחלים להחלמתו של און. 

הפיקוד על החיל עובר לאלוף עמיקם נורקין. מפקד מצוין, עתיר ניסיון וראוי לאחריות הכבדה. אני בוטח ביכולתך: להוביל את חיל האוויר בהצלחה בקשיים שבמבחנים, לעמוד על האמת המקצועית שלך, חף מכל הטיה ולחץ, נאמן לביטחון ישראל, להדק את שילוב הזרועות בצה"ל, לבנות את כוחו של החיל ולחזק את אנשיו, מקור כוחו והישגיו.

 אנשי חיל האוויר, זכיתי להימנות על שורותיכם. אתם הסיבה לחיוך שעל פניי, אתם מעוררים גאווה עצומה וביטחון. שימרו על השילוב הנדיר, של אנשים, טכנולוגיה, תרבות ומורשת. בפעם האחרונה כמפקדכם, אני מצדיע לכם ומצפה לפרקים ולשיאים חדשים שתרשמו בתולדות ישראל". 
 
מפקד חיל האוויר הנכנס, אלוף עמיקם נורקין, אמר: "אמיר, אתה מסכם כעת 40 שנות שירות תובעני בחזית העשייה הביטחונית- היה גאה בעשייתך, אנחנו גאים שהיית לנו מפקד. חיל האוויר של השנים הקרובות הוא חיל שיקלוט טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת. חיל האוויר של השנים הקרובות הוא חיל שיגביר את השילוביות- הן בבניין הכוח והן בהפעלת הכוח, בתוך הצבא ומחוצה לו. חיל האוויר של השנים הקרובות ימשיך ויהדק את קשריו עם חיילות אוויר הקרובים והרחוקים, ויחזק את מעמדה של ישראל באזור ובעולם. 

ומעל הכל ולפני הכל, חיל האוויר של השנים הקרובות יטפח את אנשיו, יעמיק את תחושת השייכות והשליחות, את יכולת ההשפעה ותחושת הסיפוק מהעשייה.

כי האנשים בחיל האוויר- הם, הם מקור העוצמה האמיתית.

אני מקבל את הפיקוד על החיל מתוך ביטחון באנשיו וביכולותיו, ובהתרגשות אישית רבה".

השארת תגובה