זייפו עסקאות נדל"ן כדי להלבין הון: מליארדר ישראלי וארבעה אנשי עסקים נחקרים

מליארדר ישראלי וארבעה אנשי עסקים עוכבו הבוקר לחקירה בחשד כי באופן שיטתי יחד עם החשוד המרכזי, זייפו מסמכי נדל"ן בחו"ל לצורך העברות כספים והלבנת הון

אזיקים
אזיקים

המשטרה עצרה הבוקר חמישה אנשי עסקים בהם מיליארדר ישראלי ובכיר בחברה ציבורית – בחשד למתן שוחד, הלבנת הון, זיוף מסמכים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

בחקירה היו מעורבים גם ה-FBI ומשטרת שוויץ, החקירה מנוהלת בשיתוף פעולה בינלאומי וכן עם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה והמחלקה הפלילית והבינלאומית בפרקליטות המדינה.

במשטרת ישראל אמרו הבוקר, כי החל משעות הבוקר נחקרים כמה מעורבים בחשד שפעלו יחד באופן שיטתי עם החשוד העיקרי על מנת לייצר ולהציג חוזים ועסקאות פיקטיביים, בין היתר בתחום הנדל"ן במדינה זרה וזאת לצורך העברות כספים והלבנת הון.

מדובר ברובד חדש לפרשה בה היה מעורב המיליארדר, שבמסגרת חקירתה נודע למשטרה על שיטת העסקאות הפיקטיביות שנועדו עבור העברת כספים והלבנת הון.

משטרת ישראל פשטה על בתי החמישה ועל משרדים המשמשים את חלקם. במשטרת ישראל אמרו כי בהמשך להתפתחויות בחקירה יוחלט האם להביא את מי מהמעורבים לבית המשפט לדיון בעניינו.

השארת תגובה