בפעילות חבר הכנסת אייכלר: שימוש ברב-קו שאינו אישי לא יגרור בעקבותיו קנס

לאחר אי נעימות שנמשכה במשך שנים – מאז נכנס הרב-קו לתוקפו וביחוד בנסיעה ברכבת הקלה, פעל חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר העומד בראש הוועדה לפניות הציבור, לביטול מתן הקנסות למשתמשי רב קו שאינו תחת שמם • הרב-קו אינו אישי

רב קו
רב קו

לאחר תלונות רבות של אזרחים, שהונחו בפני הוועדה לפניות הציבור – בראשה עומד ח"כ ישראל אייכלר, על כך שפקחי חברות הנסיעות בתחבורה הציבורית מטילים קנסות על הנוסעים, עקב כך שכרטיס הרב-קו בו שילמו על הנסיעה אינו שייך להם, על אף ששילמו את מלוא המחיר הנדרש.

לאור התלונות הרבות, פנה ח"כ ישראל אייכלר למשרד התחבורה בדרישה שיתקנו את העוול שנגרם לנוסעים, בתגובה הודיע משרד התחבורה כי יבטל את ההנחיה להטיל קנסות על נוסעים שמשלמים בכרטיס רב-קו שאינו אישי.

לטענת הוועדה לפניות הציבור, אין שום הגיון בכך שנוסע ששילם את מלוא המחיר על הנסיעה וכל פשעו שלא עשה זאת בכרטיס הרב-קו האישי, אלא בכרטיס של בן משפחה או חבר, ישלם על כך קנס מלא בסך 180 שקלים.

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר אמר בתגובה כי "סוף סוף לאחר תקופה ארוכה של גרימת סבל רב לנוסעים ללא הצדקה, מתקנים את המעוות. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. נקווה שבקרוב נשמע על הטמעת ההנחיה שכל אדם יכול לנסוע עם כרטיס רב-קו, אם קיבל רשות מבעל הכרטיס, גם אם לא הוא בעליו, זאת בתנאי שהנוסע זכאי לאותה הנחה ובאותו קבוצת תעריף".

יצוין, כי הבעיה בה נתקלים אזרחיים רבים, בה לידי ביטוי בעיקר בנסיעה ברכבת הקלה בירושלים וזאת, עקב כך שלא ניתן לשלם על יותר מנוסע בודד בכרטיס רב-קו אלא כל נוסע צריך להצטייד בכרטיס פרטי, מה שגורם לאי נעימויות רבות מצד פקחי הרכבת.

השארת תגובה