יוזמה: לשנות את שידורי התוכן בתשעה באב בערוצי התקשורת הממלכתיים

בשונה מימים ממלכתיים שבה התקשורת משדרת תכנים מותאמים ואף משביתה ערוצים שונים, בתשעה באב- מתנהגים ומשדרים כאילו מדובר ביום רגיל בלי שום רגש ואכפתיות ליום הקשה של העם היהודי. מזכ"ל תנועת הנוער 'עזרא' שאול דה-מלאך שיגר אמש מכתב נוקב לשר התקשורת, איוב קרא על התנהלות הטלוויזיה בישראל ביום זה ובו דרש שיפעיל מדיניות כרגולטור בדומה לימי אבל לאומיים

אולפן תקשורת
אולפן תקשורת

במכתב ששיגר אמש, מזכ"ל תנועת הנוער 'עזרא׳ שאול דה מלאך, לשר התקשורת איוב קרא, דרש ממנו שיקבע מדיניות כרגולטור בתשעה באב בדומה לימי אבל לאומיים ואמר: "אנו נמצאים עתה בעיצומם של ימי החורבן, ימים בהם כולנו זוכרים ונזכרים מה עלה בגורל אלו שלא ידעו להניח את המחלוקות בצד ולהתכנס סביב הסיפור המשותף לכולם. אני פונה אלייך, כשר הממונה על התקשורת בנוגע למדיניות ערוצי השידור מחר ולמרות שמדובר ביום בו כולם מתכנסים וזוכרים את התקופות החשוכות, המשברים וימי החורבן אשר עברו עלינו, ערוצים בחרו שלא להתייחס לכך ולהמשיך בתוכנית השידורים כרגיל".

עוד הוסיף:"כמי שאחראי על מדורת השבט המודרנית סביבה מתכנסים היום בתי האב בישראל, אני פונה אליך להפוך מדורה זו לא רק למסחרית אלא לרלוונטית ולהפעיל את ערוצי השידור על פי הנהוג בימי אבל לאומי. כשר הממונה על הרשות, עליך לכל הפחות להורות על השבתה והתאמה של שידורי סאטירה והבידור והתאמת השידורים לזהות היום עצמו"

דה מלאך: "אנו מאמינים בתקשורת חופשית ושמחים על כך, אך תפקידו של הרגולטור איננו רק לדאוג לכמות שידורי האיכות אלא להתייחסות כלשהי בזירה הציבורית. אני בטוח כמי שערכים אלו יקרים לו, וכמי שבילה כל חייו בהגנה וחיזוק הסיפור הציוני המשותף כחוצה מגזרים לא תאטום אוזניך מקריאה זו ותפעל לתקן את המצב שנוצר".

השארת תגובה