חבר המועצת סיפר: מדוע התעכב הרב בן טוב במטוס מפריז

בהילולת הרב משה בן טוב, סיפר חבר המועצת הגר"ד יוסף כי באחת מטיסותיו, התעכב הרב במעבר המטוס בכדי לחלוק כבוד לרבנים ששהו במקום: "זה מוסר חי לבן אדם לחבירו". השר דרעי: "צרפת השתנתה בזכותו"

מאות בני אדם השתתפו בהילולת הצדיק הרב משה בן טוב זצוק"ל שהתקיימה ביום חמישי האחרון בבית הכנסת בראשו עומד בנו, הרב לוי בן טוב. לאחר מעמד ההדלקה המסורתי הנערך מידי שנה ברחבת בית הכנסת, התקיימה סעודת הילולא בה השתתפו רבני השכונה וחברי מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף והגר"ר אלבז.

"אני זוכר את היחס שלו לכל יהודי ויהודי", סיפר חבר המועצת הגר"ד יוסף לנוכחים. "כנגד השנאת חינם, ראינו אצלו אהבת חינם. ראינו את זה לכל אורך הדרך. רבי משה היה דוגמה לכבוד לכל תלמיד חכם. הוא נתן להרגיש לכל אחד כאילו הוא כלום והשני גדול".

חבר המועצת סיפר בדבריו כי לפני מספר שנים, היה עליו לטוס מפריז לישראל, "ישבתי במטוס", מספר הגר"ד יוסף. "והיו שם כמה רבנים. לפתע נכנס הצדיק רבי משה בן טוב, לקחו אותו למקום שלו, ובדרך הוא ראה כמה תלמידי חכמים. הוא עצר כל אחד, לחץ לו את היד ונישק אותה ורק אז התיישב במקומו".

"כשתלמיד חכם צדיק שכולם משחרים לפתחו מכבד ככה תלמידי חכמים, זה מוסר חי למה זה בן אדם לחבירו, איך מתייחסים לכל יהודי".

בהמשך סיפר הגר"ד על פועלו של הרב בן טוב. יו"ר ש"ס אריה דרעי שהשתתף בהילולא, החזיק בדבריו של חבר המועצת ואמר לנוכחים כי "צרפת של לפני הרב בן טוב וצרפת של אחרי הרב בן, היא לא אותו דבר. הרב חולל שם שינוי רוחני ענק", כך דרעי.

הרב בן טוב נולד במרוקו ובשנות ה-60 סייע במסגרת תנועת בית"ר להעלאת יהודים ממרוקו לישראל. באלול תשט"ז (1956), מספר חודשים לאחר נישואיו, עלה דרך צרפת לישראל. התגורר בקריית שמונה ובצפת, ולאחר מכן עבר לבאר שבע, שם נולדו לו 13 ילדיו.

במהלך השנים הוא נחשב לדמות משפיעה ביהדות צרפת כאשר את זמנו חילק בן שני המדינות. הוא נפטר בה' באב תש"ע ונקבר בהר המנוחות. בנו הרב לוי ממשיך את פעילותו במוסדותיו ועומד בראש בית הכנסת ברחוב שמואל הנביא אותו ייסד אביו.

השארת תגובה