הרמטכ"ל: אם אלאור יבקש הקלה בעונש – היא תישקל בכובד ראש"

לאחר שתיקה רועמת מצדו של הרמטכ"ל שבתחילת הפרשה התבטא נגד אזריה והתריע מפני 'התבהמות' של הצבא – הערב הוא מפתיע ומבהיר כי ישקול בכובד ראש מתן חנינה אם יתבקש

הרמטכ"ל גדי איזנקוט. צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל גדי איזנקוט. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט הפתיע הערב כשהתייחס לדחיית ערעור הסנגורים והבהיר כי אם תוגש לפתחו בקשת חנינה הרי שישקול זאת 'בכובד ראש'.

לדבריו, "היום אמר בית הדין הצבאי את דברו באופן חד וברור, מערכת המשפט הצבאית קיימה הליך ערכי, מקצועי ונטול פניות ופסקה באופן עצמאי וללא כל התערבות פנימית וחיצונית. צה"ל תחת פיקודי עסק בלמידת האירוע, הפיק ממנו לקחים וכך יוסיף לעשות גם לנוכח פסק הדין שניתן היום".

לדברי הרמטכ"ל, "כעת משההליך המשפטי בבית הדין הצבאי הסתיים, אם יבחר אלאור אזריה להגיש בקשה להקלה בעונש, הרי שהיא תישקל בכובד ראש, תוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר ומתוך מחויבותי אך ורק לערכי צה"ל, ללוחמיו ולמשרתיו".

יצויין, כי התבטאותו זו של הרמטכ"ל מפתיעה, מאחר ומאז התפוצצות הפרשה ידועה עמדתו הנחרצת של אייזנקוט על התנהלות החייל בפרשה כאשר 'רוח המפקד', כך לטענת משפחת אזריה, הייתה זו שריחפה כל העת על צעדיהם של השופטים והנחתה את ההליכים המשפטיים לכל אורך הדרך.

כזכור, מיד עם התפוצצות הפרשה התריע אייזנקוט מפני 'התבהמות' הצבא לאור מעשיו של אזריה.

2 תגובות
  1. חנינה מיידית לאלאור. שלא ישב אפילו יום בכלא !! בושה!!!

  2. אם הסגן שלך יחזור בו מדבריו על הנוער שהוא רואה בו סימנים של נאציזם…….מדוע שתקת אז אדון רמטכ"ל?????

השארת תגובה