וונצואלה: מתמודד נורה למוות במהלך יום הבחירות לגוף מחוקק חדש

במשאל עם שנערך היום [ראשון] בוונצואלה לבחירת גוף מחוקק חדש במדינה נורה אחד המתמודדים לחבר המחוקקים •​ האופוזיציה מחרימה את הבחירות שלטענתן תביא לסוף ההליך הדמוקרטי במדינה

נשיא וונצואלה  ניקולס מדורו [וקיפדיה]
נשיא וונצואלה ניקולס מדורו [וקיפדיה]

במהלך יום הבחירות לאסיפה המכוננת בווצואלה נורה אחד המתמודדים לגוף שאמור להוביל את מערכת החוקה החדשה במדינה.

היום [ראשון] נערך בוונצואלה משאל עם אותו יזם הנשיא ניקולס מדורו שבו יבחר העם הוונצואלי גוף מחוקק חדש שיחליט על חוקה חדשה במדינה וזאת על רקע המשבר הכלכלי והפוליטי ההולך ומידרדר במדינה מנגד האופוזיציה המקומית מתנגדת למשאל  ואף קוראת להחרימה וזאת בטענה כי הבחירות לגוף המחוקק החדש אותם יזם הנשיא נועדו לכונן משטר דיקטטורי בחסותו של הנשיא מדורו.

כ545 איש צפויים להיבחר לאסיפה המחוקקת החדשה שתפקידם, יהיה לנסח מחדש את החוקה. 364 מחבריה ייבחרו בבחירות מקומיות שבהן ישתתפו כל בעלי זכות הבחירה, ואילו 181 הנותרים ימונו בידי חברים בשבע קבוצות אוכלוסייה שונות, בהן גימלאים, קהילות ילידים, אנשי עסקים, איכרים וסטודנטים.

הבחירות בוונצואלה באים על רקע המשבר החריף במדינה אותה מובילים אנשי האופוזיציה שאף מתנגדים למשאל העם הנוכחי שלטענתם מדובר בניסיון לעקוף את הפרלמנט, שבו שולטת האופוזיציה מאז 2015, ולכונן קונגרס כמו בקובה, שישמש חותמת גומי של הרשות המבצעת.

כזכור בחודשיים האחרונים ישנם במדינה הפגנות סוהרות כנגד הנשיא המכהן ניקולס מדורו שבהם על פי הדיווחים כבר נהרגו מעל ל-100 איש ועוד מאות נפצעו על ידי הכוחות במדינה הדרום האמריקנית.

השארת תגובה