הרצוג חושף: "לוין היה זה שסיכל את צירוף 'המחנה הציוני' לממשלה"

בראיון נרחב שהעניק יו"ר המחנ"צ לשעבר ח"כ בוז'י הרצוג, הוא מגולל את מסכת הפגישות והמגעים שהתנהלו מול ראש הממשלה בדרך לצירוף מפלגתו לקואליציה ומגלה על מה נתניהו הסכים לוותר

ראש הממשלה נתניהו עם יו"ר המחנה הציוני  צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה נתניהו עם יו"ר המחנה הציוני צילום: קובי גדעון, לע"מ

יושב ראש המחנה הציוני לשעבר חבר הכנסת בוז'י הרצוג הודה כי העובדה שלא הצליח לעלות 'לסיבוב השני' בבחירות לראשות המפלגה נבעה בעיקר בשל זעם המצביעים המגעים שניהל מול ראש הממשלה להצטרפות 'המחנה הציוני' לקואליציה.

בראיון נרחב שהעניק ל'ידיעות' משיב הרצוג להאשמות נגדו ומספק 'הסברים' להתנהלות התמוהה כמו גם לסיבה שבגינה מגעים אלו לא הבשילו לכדי הוצאתם אל הפועל.

"המגעים נמשכו היה בוקר ולילה, צירפתי למגעים את איתן כבל ונתניהו צירף את השר יריב לוין, היו עוד שחקנים בתוך התהליך כמו אבי ניסנקורן ויוסי קוצי'ק שנכחו היו איתי בפגישות. גם נתניהו הביא אנשים, בחלק מהזמן השתתף גם עו"ד דוד שמרון".

הרצוג חושף כיצד האופן בו שיטה ראש הממשלה בקהל מצביעיו כאשר היה קרוב לקבלת החלטה גורפת על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. לדבריו, "הנושאים המדיניים היו מאד מורכבים וכללו גם הקפאת בניה מחוץ לגושים בתמורה לבניה בתוך הגושים".

"קיבלנו שלל הישגים", משחזר הרצוג, "עשרה תיקים כולל החוץ ובהמשך הביטחון, הכרה בעקרונות יוזמת השלום הערבית, כינוסה של פסגה איזורית שהייתה אמורה לשנות את פני כל המזרח התיכון והמשך היפרדות מהפלסטינים. בקיצור, תזוזה דרמטית".

בהמשך מתאר הרצוג כיצד כלל המגעים שניהלו השניים לפרק הזמן כשלו ולא מומשו על אף ההבנות הרבות שגילו ביניהם, "הבעיה המרכזית הייתה שבסוף יריב לוין, השר הכי מקורב אליו, התחיל לכתוש אותו בצורה סיסטמטית ולהגיד לו שהוא לא יכול להסכים להקפאת בניה, שהמתנחלים לא ירשו לו ויפרקו את הליכוד אם הוא ייתן לי סמכויות בנושא הזה. ואז הבנתי שוב שנתניהו המדינאי יודע מה צריך לעשות אבל נתניהו הפוליטיקאי הוא פחדן, מוג לב וכבול עמוק בתוך הבייס שלו". כך הרצוג.

"היה זה בסביבות מאי שעבר, בשיאו של המשא ומתן, הטלפון במשרדי צלצל, ישבתי עם אנשיי והוא ישב עם אנשיו, הוא ביקש מיריב לוין לדבר ולוין הסביר באותות ובמופתים שאי אפשר לקיים את הנספח המדיני שסוכם בינינו למרות שהוא עצמו עבר ותיקן בו כל מילה. הבנתי שהעניין מת. נתניהו גם אמר לי בשיחה האחרונה בינינו, כי מחר ליברמן אצלי, או אז הבנתי שהוא מביא את ליברמן ובזה זה נגמר".

השארת תגובה