אין סוף לקידמה: במקום כרטיס עובד – השתלת שבב

הקידמה הטכנולוגית לא עוצרת: חברה אמריקית ביקשה מעובדיה לעבור השתלת שבב כתחליף לאמצעי זיהוי אחרים • עלותו של שבב זה כ- 300 דולר. בשלב ראשוני חמשים עובדים יעברו השתלה של השבב

שבב אילוסטרציה
שבב אילוסטרציה

כמה פעמים עלה במחשבתכם כי זהו, הקידמה הטכנולוגית מקסמה עצמה. כי הילדים שלכם לא יספרו לילדיהם, כמוכם, כי כשהם היו ילדים דבר פלוני לא היה קיים ומי חשב בכלל שיהיה כזה אי פעם. אז מסתבר שהתבדתם, הטכנולוגיה לא מתכונת לעצור במקום כלשהו, בעל כורחנו.

חברה אמריקאית בשם Three Square Marke 32M מבקשת מעובדיה לעבור השתלת שבב שתוחדר לכף היד, בכדי שיוכלו לזהותם, דבר שיחליף את הכרטיס עובד / תג זיהוי או כל אמצעי זיהוי אחר.

שבבים זעירים – Microchips אלו, מוחדרים במקרה הזה, בעור שבין האגודל לאצבע. שבב זיהוי זה, יאפשר לעובדים להיכנס באמצעותם לבניין המשרדים ולמחשבים ללא צורך בסיסמא או תג זיהוי בהם השתמשו עד היום.

עלותם של כל אחד מהשבבים עומד על 300 דולר. על פי הדיווח בKSTP, בשלב הראשון החברה תשתיל את השבבים ל50 עובדים, ההשתלה תתקים בשבוע הבא במעמד חגיגי שהחברה עורכת לכבוד כך.

בהודעה לעיתונות מסר מנכ"ל החברה טוד ווסטבי כי "בסופו של דבר, טכנולוגיה זו תהפוך סטנדרטית ותאפשר לך להשתמש בזה כדרכון אישי, בתחבורה ציבורית, ברכישה וכדומה". ווסטבי הדגיש, כי בשלב זה הם לא מחייבים את העובדים להשתיל את השבבים.

אך מסתבר שלא הכל נוצץ: מעבר לרעיון מתקדם וחדשני, טמונה בעיה ביכולת השבב, המאפשרת פרצה מסוכנת מבחינת כמות המידע שיכולה לספק למנהלי החברה על עובדיהם ובכלל. שבב זה מסוגל להכיל בתוכו כלפיסת מידע אישית, החל מפרטי האשראי האיש, תעודת הזהות ועד להעדפות אישיות באוכל כדוגמה ובכל פעולות האדם. מזיהוי שגרתי, יכול השבב להפוך למעקב אחר האדם הנושא שבב זה.

תגובה אחת
  1. כבר מוגזם מה שהולך פה בעולם…

השארת תגובה