300 מיליון שקלים: נחשף פרויקט הענק של התחבורה הציבורית בפתח תקווה

סוף סוף זה קורה: לאחר שישים שנה שלא שודרגה התחנה המרכזית הוותיקה בעיר פתח תקווה, הודיעה היום העירייה על מכרז שצפוי להתפרסם בקרוב לבניית התחנה המרכזית החדשה בעיר • מה ייבנה במקום והיכן תוקם התחנה הזמנית? כל הפרטים

הדמיית התחנה המרכזית החדשה בפתח תקווה | צילום: 3D VISION
הדמיית התחנה המרכזית החדשה בפתח תקווה | צילום: 3D VISION

פרוייקט המרכז התחבורתי החדש של פתח תקוה שהולך ומוקם במרכז העיר, יוצא לדרך: בימים אלו קיבלה החברה לפיתוח פתח תקוה את ההיתר לביצוע עבודות החפירה והדיפון המהוות את שלב הביצוע הראשון בהקמת המרכז החדש, שיתפרסם בימים הקרובים על ידי החברה באמצעי התקשורת.

הפרויקט הגרנדיוזי של התחנה המרכזית החדשה בפתח תקווה כולל, בין היתר, כ-70 אלף מטרים רבועים שיכללו מסוף אוטובוסים חדיש וכ-650 חניות לרכבים פרטיים, כ-25 אלף מטרים רבועים לשטחי מסחר ומשרדים והיקף עלות הבניה המוערך עומד על סך כשלוש מאות אלף שקלים.

בהודעת העירייה נכתב כי המרכז החדש, שיבנה במקום בו קיימת התחנה המרכזית הוותיקה של פ"ת בת 60 השנים, ברחוב אורלוב בעיר, "יהווה את נקודת הקצה של הקו האדום של הרכבת הקלה, היוצאת ממרכז פתח תקוה, דרך תל אביב בואכה בת ים".

לדברי ראש עירית פתח תקוה, איציק ברוורמן, הקמת המרכז התחבורתי החדש יביא לשינוי דרמטי במרכז העיר, שיעבור תהליך של התחדשות והתאמתו למאה ה-21, כולל העברת חלק ממשרדי העיריה הוותיקים למרכז החדש. ברוורמן מדגיש, כי "משרד התחבורה בראשות השר ישראל כץ, דחף במהלך השנה האחרונה לקידום הקמת התחנה". עוד הוא מציין כי "למרכז התחבורתי החדש תהיה השפעה גדולה ומשמעותית, לא רק על פתח תקוה אלא גם על מטרופולין גוש דן כולו וישמש כנקודת יציאה מצוינת אל מחוץ לגוש דן בואכה כביש 40, כביש חוצה ישראל וערי השרון."

לדברי מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקוה, איתמר אלדר, בימים אלה כבר נבנית לא הרחק מהתחנה החדשה, התחנה הזמנית, אשר אליה תועבר פעילות התחבורה הציבורית במהלך תקופת הקמת המרכז התחבורתי החדש. אשר הקמתו צפויה להימשך כארבע שנים.

השארת תגובה