ח"כ אייכלר: האשמנו את הבריטים, את מי נאשים היום בדם הנרצחים הי"ד?

ח"כ ישראל אייכלר בפתח דיון על התחבורה לכותל המערבי: "יש להפריך את עלילת הדמים שהיהודים זוממים לפגוע ב"אל אקצה"

בפתח הדיון בועדה לפניות הציבור, על מצוקת התחבורה הציבורית לכותל המערבי בימי בין המצרים ובימי הרחמים והסליחות וחגי תשרי, התייחס יו"ר הועדה, על המתח בהר הבית ורצח השוטרים בהר הבית והטבח בחלמיש של משפחת סולומון הי"ד.

אנו מתכנסים לדיון חמישי, על מצוקת התחבורה לכותל המערבי. עד היום דנו במצוקה תחבורתית. אך ביום נורא כזה כאשר שלשת נרצחי הפיגוע בחלמיש משפחת סולמון הי"ד בליל שבת קודש, מוטלים לפנינו, אי אפשר לדון בכך בלי להביע את הכאב הנורא על שפיכות הדמים רח"ל. חמשה יתומים ואלמנה אבדו את אביהם היקר ואם שכולה אבדה את בעלה ושני ילדיה הי"ד בידי מרצח שפל, שבא להרוג בשם המאבק על הר הבית בירושלים. עכשיו זה כבר לא שאלת תחבורה בלבד. אנו מדברים גם על בעיה לאומית של אחיזתנו במקום הקדוש הזה. הרוצחים לא רוצים אותנו ליד שריד בית מקדשנו. מי שמעכב יהודים מלהגיע לכותל המערבי, בגלל מצוקת תחבורה, פוגע באחיזתנו במקום שלא זזה ממנה שכינה מעולם. אלה המסיתים את ההמון הערבי נגד היהודים בעיר העתיקה, רוצים מאד שיבואו כמה שפחות יהודים לכותל המערבי" הזהיר ח"כ אייכלר.

"יש לזכור כי מאורעות חודש אב תרפ"ט החלו עם ההסתה שהיהודים רוצים להחריב את מסגד אל-אקצה, בעקבות המאבק על זכותנו להתפלל אצל הכותל המערבי. בימים ההם האשמנו את הבריטים, שהתעלמו מההסתה ונתנו לפוגרומים להתפשט לכל הארץ. את מי נאשים היום בדם הנרצחים הי"ד, כאשר המסיתים ידועים ומוכרים. רובם אזרחי מדינת ישראל המפיצים עלילות על הפגיעה בהר הבית. ההסתה הזאת הפכה לשפך דם בימים ההם והופכים גם היום לשלוליות של דם ומעיינות של דמע.

רבה של ירושלים הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל יצא בתרפ"ט, בקריאה אל הערבים, בערבית, שאין לנו שום כוונה לנשל מישהו ממקום תפילתו. כל מה שאנו רוצים הוא לשבת בשלום ולהתפלל אצל הכותל המערבי, באחוה בין כל יושבי הארץ.

יש לפנות גם היום לכל העולם הערבי באמת הפשוטה. אין שום כוונה לשנות את ההסדר הקיים, שיהודים מתפללים ליד הכותל המערבי בלבד והמוסלמים במסגדיהם. על פי ההלכה אסור לנו לעלות להר הבית בגלל קדושת המקום. יש לטפל במסיתים שרובם אזרחי ישראל, בכל חומרת הסכנה הביטחונית הנגרמת בהפיכת הר הבית והכותל המערבי. אסור להפוך את המקומות הקדושים, למקום מריבה ומדנים והסתה בינלאומית, בין בקרב ערביי המזרח התיכון ובין בקרב יהודי ארה"ב". אמר ח"כ ישראל אייכלר.

4 תגובות
  1. אייכלר וחבריו החרדים האוסרים עליה להר הם האשמים כי הוואקום נתפס על ידי הערבים. כשכל בית ישראל יעלו להר לא יישארו בו ערבים

  2. אחרי כל הרפס והבוץ והשנאה שאתה מוציא מפיץ כולל שנאת חינם, אים היתה מפלגתך מקיימת בחירות פנימיות לא היתה מגיע אפילו למקום האחרון תציע פריימריז

  3. אין על הרב אייכלר. כל מילה שלו פנינה! עוזר לאנשים בכל עת מצוא. גם לאשכנזים, גם לספרדים, ולכל בן אדם שיבקש! תמשיך להצליח. העם איתך!

  4. מרדכי. הרב אייכלר וחבריו החרדים הם לא אלה שאוסרים לעלות להר הבית. אלא שבניגוד למפלגה אחרת…. יהדות התורה נשמעת לגדולי התורה. והם ורק הם אלה שקובעים שאסור ליהודי לעלות להר הבית..

השארת תגובה