בחירת הרב מסתבכת: הגבאים נקראים מחדש

רגע לפני שמלאכת הרכבת הגוף הבוחר את רב העיר בת ים הושלמה, קורא המשרד לשירותי דת בפניה מחודשת לגבאי בתי הכנסת המעוניינים לקחת חלק

בת ים
בת ים

הדרך לבחירת רבה הראשי של בת ים הייתה נראית בתחילתה סלולה, אך ככל שהזמן חולף, הקשיים הולכים ונערמים. באופן חריג, הודיע השבוע משרד הדתות כי הוא פותח מחדש את האפשרות להגשת מועמדות לחברות בגוף הבוחר מטעם גבאי בתי הכנסת, והרוחות בעיר סוערות.

"לאחר בחינת תצהירי בתי הכנסת שהוגשו לוועדה במהלך חודש ניסן", כך בהודעת מרכז הוועדה, "החליטה הוועדה כי יש מקום לצאת בפניה נוספת על מנת לאפשר לבתי כנסת נוספים בעיר לקחת חלק בהליך הבחירות לרב העיר".

את הרב הראשי בוחרים 32 נציגי גוף בוחר, המורכבים מנציגי שר הדתות, נציגי בתי הכנסת, ונציגי חברי מועצת העיר. הסאגה הראשונה החלה כאשר לאחר אישור הנציגים מטעם חברי מועצת העיר, הוחלט לערוך הצבעה נוספת ולהחליף ארבעה מהם, וכעת, נפתח מחדש הקרב על זהות נציגי בתי הכנסת.

סביב ההודעה על בחירה מחודשת של נציגי גבאים, מתרוצצות בעיר ספקולציות רבות, האם מדובר בטענות שהעלו גבאים על חוסר צדק בחלוקה או באילוצים שונים, כך או אחרת, רבים מאנשי השטח ומנאמניהם של רבני שכונות, ולפי חלק מהגורמים גם של ראש העיר יוסי בכר, חוככים ידיהם בהנאה, מאחר והדבר עשוי להוביל לעיכובים נוספים שיביאו בסופו של דבר לדחיית המהלך.

"הרי ברור לכל שכל גבאי שראה את עצמו כבר בפנים הרשימה וכעת יוזז, לא יעבור על זה בשתיקה", אומר גורם מעורה. "וכשהדברים יתחילו לצאת החוצה, גם קולם של יותר המקופחים והמושתקים יתחיל לצוץ, והלהבות רק ילכו ויטפסו".

מהמשרד לשירותי דת נמסר ל'השבוע בבת ים' בתגובה: "אכן לבקשת הלשכה המשפטית נעשתה פנייה מחודשת לבתי כנסת לאחר שלא נמצאו די בתי כנסת אשר עומדים בתנאי הסף להיכלל באסיפה הבוחרת".

השארת תגובה