'אסיר עולם התורה' מכחיש: הגר"ש אוירבך לא הורה לי להתגייס • הקלטה בלעדית

אחרי שהופצו שמועות כי הגר"ש אוירבך הורה לו להתחייל, מכחיש הבחור ישראל מאיר טולדאנו את הדברים – "לא היו דברים מעולם. החליטו לרדוף ולהכפיש אותי"

מרן הגר"ש אוירבך עם טולדאנו, מיד לאחר שחרורו (באדיבות המצלם)
מרן הגר"ש אוירבך עם טולדאנו, מיד לאחר שחרורו (באדיבות המצלם)

בעקבות דיווח באתר 'בחדרי חרדים' כי הגר"ש אוירבך הורה לעריק מ'הפלג' "להתחייל ולחמוק משם בהקדם", מכחיש העריק את הדברים. בהקלטה שנחשפת לראשונה ב'כל הזמן', תוקף העריק, הבחור ישראל מאיר טולדאנו, תלמיד ישיבת 'מאירת שמועה' באשדוד, את העיתונאים שפרסמו את הדברים – "הזוי לפרסם דברים שלא היו ולא נבראו".

טולדאנו נעצר בסעודת פורים בביתו, ונגזרו עליו 57 ימי מאסר, בשל העובדה שהוא היה עריק למעלה משנה. עם שחרורו, דרש צה"ל מטולדנו להתגייס תוך שבועיים שלוש, כמו עריקים אחרים שתקופת עריקותם נמשכה למעלה משנה. למרות דרישת צ"הל, טולדנו מספר כי הוא לא מתכוון להתחייל בשום פנים ואופן, ומכחיש כי הגר"ש או כל רב אחר הורה לו להתחייל".

'כל הזמן' עם תמלול ההקלטה:

"מדבר ישראל מאיר טולדאנו, נחשפתי קודם לשמועות שהתפרסמו עלי שכביכול הגר״ש אוירבך הורה לי להתגייס לצה״ל עקב ההסתבכות שלי מול הצבא. צר לי שאני צריך להתייחס לכך, אבל לגופם של דברים – לא היו דברים מעולם, הדברים רחוקים מלהיות אמת, אני יושב ולומד בישיבה ואני לא חושב שאני צריך להיות בחור עם מעלות מיוחדות כדי שלא אתגייס לצבא.

"אבי לא התייעץ לאחרונה עם אף רב כלשהו בענייני כפי שהשמועות מספרות, וזה דבר מיותר ופשוט לציין שמרן ראש הישיבה הגר״ש אוירבך רחוק מלהורות הוראה כזו שאלך לצבא, וכל בר דעת שיש במוחו קצת היגיון ובינה מבין שאם מרן ראש הישיבה לוחם בכל כוחו נגד גזירת הגיוס – לא יורה בשום מצב ללכת להתגייס לצבא.

"כשיצאתי מהכלא הצבאי מרן ראש הישיבה רק עודד אותי להמשיך לללמוד ולעשות שטייגען ולא להתייחס לכל העניין הצבאי, הוא עודד אותי להמשיך להיות חזק ולעמוד בחוד חנית המאבק נגד גזירת הגיוס.

"כשאני מביט מהצד בכלליות וגם לגביי באופן אישי, ואני רואה את גל השמועות בזמן האחרון נגד כל מיני בחורים שלא התייצבו ושהו בכלא כמו גם עלי ספציפית, זה נראה נבזי ביותר.

"זה דבר הזוי לפרסם דברים שלא היו ולא נבראו, וכל אדם שהיה קצת טורח ועושה את המינימום ובודק את הדברים היה מגלה כמה הדברים רחוקים מלהיות אמת. וזה דבר שהיחידים שהעזו לעשות אותו לפני כן הם טומי לפיד ויוסי שריד – לקחת גדול בישראל ולהפיץ בשמו שקרים ובדותות שלא היו ולא נבראו.

"מחליטים לצייר עלי את הסטיגמה של הפרענק מהדרום, ההוא מהפריפריה שבמקרה נסחף והצליחו לסחוב אותו לכל מיני השקפות, זה הכל שקרים.

"כל אלו שדואגים לעשות את זה פועלים בשירותם של עסקנים שכל מטרתם בחיים זה רק ללחום במי שנאבק נגד גזירת הגיוס וללחום ביידישקייט, כשבשורה תחתונה הם מביישים רק את עצמם בכך שהם נטפלים לאנשים ורודפים אותם על לא עוול בכפם ומפיצים עליהם שקרים.

"צר לי שאני צריך להכחיש את הדברים הללו אבל כנראה שאנחנו נמצאים במצב שכפי שהגדיר אותו הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ ׳שהיום עושים רגליים לשקר׳. אני מקווה שאנשים יפתחו את אוזניהם והגיונם ויבינו כמה המציאות הזאת היא אבסורדית".

4 תגובות
  1. היה ברור לי ככה… חתיכת אפסים כל השקרנים האלה שהפיצו אתמול שהוא מתגייס

  2. בחדרי וגם צבי סלע עד עכשיו אמין מאוד. משהו פה מוזר

  3. בזה שאמר לך לא להתייצב בעצם אמר לך להתגייס אלא שאתה לא מבין דבר מתוך דבר.

  4. הבחור נשמע נורא מבולבל ולא רהוט. התברר קבל עם ועולם את מה שכולם חשבו שהמכתב ששלח הבחור כביכול לר' אהרן פלדמן. כתב אותו איזה עיתונאי מהפסל ולא הבחור. בקיצור שיקרא לא קאי.

השארת תגובה