אושר הרכב הוועדה המשותפת לדיון בחוק הלאום

ועדת הכנסת אישרה את הרכב הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת וועדת חוקה, חוק ומשפט לדיון בחוק הלאום. בראש הוועדה יעמוד ח"כ אמיר אוחנה

אמיר אוחנה. צילום: מתוך ויקיפדיה
אמיר אוחנה. צילום: מתוך ויקיפדיה

לדברי יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש "אנחנו רואים חשיבות בכך שהליכוד יוביל את הצעת החוק. יכולנו לעשות זאת גם במסגרת ועדת חוקה אבל מצאנו לנכון להקים ועדה משותפת, כפי שנעשה בעבר בדיון על חוק יסוד משאל עם. בניגוד למה שרצו בהתחלה שמרנו על פרופורציה מתאימה להרכב וליחסי הכוחות בכנסת הנוכחית".

יו"ר הוועדה המשותפת, ח"כ אמיר אוחנה: "הקמת הוועדה המשותפת שתעסוק אך ורק בנושא הזה מדגישה את החשיבות שהממשלה רואה לעניין. הוועדה תורכב מנציגות של הקואליציה והאופוזיציה ואני מסכים שיש מקום לפחות ל-2 נציגים של הרשימה המשותפת, לאור העובדה שמדובר בחוק רגיש שיש לו השלכות על המיעוט הערבי בישראל. אני לא מחויב לאף נוסח, אשמע את כל ההצעות ואנסה להגיע להסכמות ככל שניתן, לפחות בקרב המפלגות הציוניות, כדי להביא את הרעיון הציוני לכדי מימוש".

במהלך הדיון הביעו חברי אופוזיציה רבים התנגדות הן להקמת הוועדה המשותפת, שתידון בחוק במקום ועדת חוקה, חוק ומשפט שדנה בדרך כלל בחוקי יסוד והן להצעת החוק שתידון בה. בין היתר אמר ח"כ אחמד טיבי כי "החוק הזה מתאים לדמויות ולטיפוסים של הממשלה הנוכחית. אבל מה נפל על ראש הממשלה בימים האחרונים שהוא רץ להביא את זה דווקא עכשיו? לא אפקט גבאי אלא אפקט הצוללות. בכל פעם שיש מצוקה או חקירות, יש חוק לאומני וגזעני. השפה הערבית יוצאת מהרגבים במקום הזה, זה הקשר שלנו לאדמה הזאת ואי אפשר לבטל אותו. אתם מנסים לבטל סממן לאומי של קולקטיב לאומי. יכול להיות שבסוף תצליחו להעביר את החוק הזה, אבל יש לנו רק מולדת אחת- בטייבה, ביפו, בנצרת, ברהט ובגליל ואנחנו ניאבק בו".

הוועדה תהיה בת 16 חברים, חברי ועדת הכנסת וועדת חוקה, (9 קואליציה ו-7 אופוזיציה)

אמיר אוחנה – יו"ר הועדה, מיקי זוהר, אברהם נגוסה ונורית קורן מהליכוד, יואל חסון, איילת נחמיאס-ורבין וציפי לבני מהמחנה הציוני, עבדאללה אבו-מערוף ואוסמה סעדי מהרשימה המשותפת, יואב בן צור מש"ס, רוברט אילטוב מישראל ביתנו, יעל גרמן מיש עתיד, טלי פלוסקוב מכולנו, ניסן סלומינסקי מהבית היהודי, אורי מקלב מיהדות התורה, ומיכל רוזין ממר"צ.

כזכור מי שהיה אמור לעמוד בראשות הוועדה היה ח"כ יואב קיש מהליכוד שלא קיבל את התפקיד בעקבות שהגיש את חוק בית אל כנגד ראש הממשלה

השארת תגובה